YES, YES,YES!!!!!

Självfallet är det ett tag sen ja skrev sist men inte har ni slutat titta in här för det...vilket är lite kul och taggar en lite att skriva en rad nu trots att ja är sjukligt trött för tillfället :p

Sen ja skrev sist så har vi varit i varberg en hel helg och bott på ett gööör mysigt hotell med värledens brakfrukost som verkligen är efterlängtad varje morgon nu :p I varberg åkte vi med i pappas cadillac, strosa omkring nere i hamnen, och så åt vi till en förbannelse på massa olika resturanger, cafen m.m...och ja o darlingen tog en sväng om inne i de mysiga varberg och på deras marknad....älskar att spendera tid med han =)
Och det har jag verkligen fått göra de sista 2 veckorna för jonas har semester-jippi!!
Har verkligen bara haft massa myspys stunder och rått om oss själva =) Varit iväg och kollat på barnvagnar, shoppat, kikat på lägenhet och hus, spelat krocket och Mollkka, åkt båt, varit på varabadet, umgåtts med syskonen och så har ja klippt och frgat håret m.m...sen så har ja ju hunnit med att spendera tid med min älskade mathilda, sandra och emelie lite oxå =) Sen nu i helgen så va vi i axvalla på stochampionatet och "festade" till det lite hihi...Finns inte mycket ja kan säga om det utan man hade varit tvungen att vara med för att förstå :p
Ja som ni förstår har det varit fullt upp så jag har knappt suttit vid datorn den sista veckan överhuvudtaget :p

Sen så fyllde ju min älskade pojkvänn år igår oxå ♥ Det frirade vi med det närmsta och familjen och så god mat såklart, smörgåstårta och massa goda hembakde kakor-duktig ja är va :p Och nu har alla fått se och känna på den lille krabaten i magen, den levde rövare på kalaset igår så då fick man se en stolt framtida farmor och gammelfarmor hihi....
Idag ska vi iväg och köpa present till Jonas...han ska få ett nytt fiskespö utav mig för hans förra hamnade ju på sjöbotten och han har ju varit helt förstörd över det :p Så jag får ta med honon till affären idag för det fanns 1miljon olika spön och rullar att välja mellan och han måste ju ha en vis sort, längt och material m.m så det är bäst att han får välja och får som han vill :p
(Håller tummarna för att de ska vara bra prislappar bara, har ju inte en aning om vad det kommer gå på men har ja lovat så har ja lovat :p)

Förresten så fick vi ett mycket trevligt besked idag...vi vann budgivningen!!!!
Så imorgon ska vi till banken och skriva kontrakt-yes  yes yes!!
Känns toppen att äntligen ha hittat något som vi tyckte om...Så snart blir det inhandling av tapeter och golv som ska in i den nya lyan innan vi flyttar dit den siste september =)
I LOVE MY LIFE!!

Magen i vecka 28. (Nu är jag i vecka 29 plus 1)

Weels & Wings!

Jonas och Svante fick för sig igår kväll att dom ville åka till varberg och weels and wings i helgen...dom tyckte jag kunde köra dit och hem-vilket inte hade varit något problem om någon av dem kunde hålla sig vakna i bilen på vägen hem på natten men dom två somnar ju som små barn när de åker bil och har drukigt så jag kollade runt lite och hade sån jäkla flyt så nu har jag just bokat hotell fredag till söndag =)
Kan knappt fatta att de va ledigt (och till ett sånt bra pris! 1906 per natt inkl kvällsmat och frukost för 3 personer!) den här helgen, va ju fullt på varenda camping, vandrarhem, stadshotell m.m m.m så nu är pojkarna lyckliga...och jonas han håller redan på och packar sin väska haaha...
Förresten så innebär det att det var för exakt 4 år sedan den här helgen som jag och Jonas "fick upp ögonen för varandra" och vänskapen övergick till något annat...tänka sig så mycket som vi har gjort sen dess...bland annat varit på andra sidan jorden, besökt 3 länder, varit i sälen 2 gånger, kusten ett antal gånger, romantiska middagar, oändligt många film och myskvällar, fester, promenader och skratt =) Och allt utöver det som man inte riktigt minns som har lett fram till att det blev han och jag och snart vårat älskade efterlängtade lilla barn ♥
 I love my Life!!

Nej nu ska ja hoppa in i duschen sen ska jag och jonas djupdyka i kassen med filmer jag lånat av Mathilda, bara massa komedier-jippi =)

Världens vackraste varelse!!

Ajaj :(

Idag har jag inte gått till jobbet...kände imorse hur ont ja hade i höften (beror väl på min foglossning som gjort mig sjukskriven till 50%) och hur mitt finger pulserade som fasen! Igår på jobbet klämde ja givetvis fingret mellan en kolv och en skruv-kan inte beskriva det bättre men ont som fan gjorde det...svullnaden har väl istortsett gått ner nu men kan fortfarande inte nudda översidan av fingret :( Tror att de blivit en spricka...tråkigt! Men de som är värst är att om man åker in till sjukhuset så gör dom ju inget åt sådant...får väl ta en alvedon och gå hem typ...så ja hoppar över det och vilar mig idag ist...och det är just de jag har gjort...blev en lång o skön sovmorgon o så har ja plockat lite här hemma...borde verkligen sätta igång och damsuga,damma o skura men vem orkar det egentligen?

Igår hade ja (förutom olyckan då :p ) en riktigt "ta hand om mig själv"-dag...så efter jobbet åkte ja hem o duscha, målade naglarna, pysslade om huden liten och sen så åkte ja till frissan =) Så nu är jag ljus och fin i håret igen, känns rikgit sommar fräscht faktiskt =)
Men de roligaste va ju att  träffa syrran...va bara hon och jag på hela salongen så man kunde fnittra hur högt man ville ;) Sen delade vi på en pzza innan ja åkte hem igen och gosade med älsklingen en stund innan han åkte iväg för att hjälpa sin far nån timme.

Så då passade jag på att boka en liten semesterutflykt...äntligen kunde jag bestämma mig och boka så jag valde tillslut tre nätter på elite hotell i falkenberg, självklart med "Love" paketet vilket innebär frukost på sängen, diverse inträden till olika grejer, champang på rummet (dom skulle självklart fixa ett alkoholfritt alternativ till mig hihi ) Sen så avslutas hela vistelsen med att vi ska gå och titta på revyn "En mor till salu"...verkligen min och Jonas humor haha...kommer
nog bli toppen!!
Och om det vi nu skulle få otur med vädret att vi inte kan ligga på stranden hela dagarna så finns det ju ett hälsospa/badland vägg i vägg som är väldigt lockande =)

Det kommer vara 1 av 2 små utflyckter vi kommer göra nu under semestern...vi ska ju även ner till Sunelycke och bo i sommarstugan och åka över till öland och ja ska få en guidadtur av älsklingen på ön :p Kommer bli mysigt,har alltid velat åka dit...verkar så fint där nere!

I helgen gjorde vi väl det vanliga, va ute hela dagen med båten och hade det allmänt lugnt och skönt-på lördagen alltså :p För sen på kvällen kom mathilda, robert o gustav och festa till de och vi gick till La Gusto och tog varsit glas vin (jag fick nöja mig med cola :p ) och på söndagen drog vi 5 ut med båten och grillade ännu en gång...åkte båt, banan, ring och så tog Jonas med sig sin waikboard (stavas nog ej så)...va rikgit kul att se honom åka det...va ju ett tag sen...han är ruskigt snygg när han står på brädan och gör massa små trix ;) Men samtidigt är ja ju så feg och tänker bara på det värsta så ja va livrädd att han skulle skada sig men han klarade sig utan en skråma :p Skönt =)

Utöver det så har jag väl bara jobbat varje dag, sne har ja o Sandra varit i lidköping för att köpa en ny bikini till mig och så åt vi på Bella Donna då mathilda hade lunchrast...va mysigt att sitta där på uteserveringen och skvallra om allt mellan himmel och jord när det helt plötsligt öppnade sig på himmlen och de bara öste ner regn :p Tycker sådant kan vara lite myspys...dock va de mindre kul att springa till bilen i de regnet haha!

Hälsade även på Sussie och den lilla underbara Ebba som föddes i fredags-heöa 6 veckor för tidigt! Hon va så himla liten och späd med massa hår och gosigt runda kinder...kunde inte släppa henne med blicken! Åh nu längtar ja ännu mer efter våran lilla knodd!

Vecka 27+1 idag...nedräkningen har börjat haha...eller inte...
Förresten så tog jag blodprovet i måndags! Är så fruktansvärt stolt över mig själv att jag klarade det!! Ni som följt bloggen ett tag vet ju att ja inte enst tar stick i fingret utan att gråta en skvätt inan  haha...men med ett emlaplåster och jonas halvt som halvt liggandes på mig så klarade jag det!! "Klapp på axeln"...Och det bästa utav allt är att det inte kändes överhuvudtaget-inte enst pyttepytte lite så till nästa gång så kanske ja inte behöver vara så fjantig utan hoppas att ja minns att det går fort och smärtfritt =)

Hej o hå!

Dagarna bara rullar iväg...och det med blixtens fart oxå!

Sen ja skrev sist har det varit toppen väder ute nästan varje dag så vi har passat på att vara ute med båten jag älsklingen, mathilda och gustav =) lev en heldag i lördags då de va som varmast och halv 8 på kvällen satt vi fortfarande i bikini för att det va så varmt! Blev en del båtåkande, ring efter båten och även banannaboat som mathilda verkade uppskatta efter ett tag haha =) Ät pizza, grilla, hade piknikkorgen redo hela tiden och så spela vi yatzy tills solen hade gått ner och vi åkte hem...blev nån timma på balkongen då ja roat titta på de tre filurerna som försökte dricka varandra fulla haha =) Så dagen va hel perfet och vi glömde helt och hållet av jordgubbensdag :p
Men vi va ju där dagen innan en liten sväng och kolla....hälsa på massagamla vänner och sen åkte vi hem typ direkt... Fredagen spenderades även i borås med jonas =) Köpte lite grejer till båten, han köpte 2 par skor, 3 par shorts och nån t-short tror ja...till mig blev det 3 par skor, en tunika, en klänning, en kjol och ett linne...sen hitta ja även en bikini =) Börja ju nämligen växa ut den förra :p

Mathilda har ju sovit här som vanligt i helgen framt ill i måndags...så mysigt men nu är det slut med de för hon börjar jobba hela veckorna igen =( blä vad tråkigt! Får våldgästa henne lite då ist :p Joas har även han varit borta i veckan...usch vad det har känts ensamt att sova 2 nätter enams hemma...men imorgon får man ju "belöningen" =) Jonas har ju jobbat in så mycket så han är ledig imorgon och de passar ju perfekt eftersom ja oxå är det =) Vi tänkte åka o hitta på något då så man får lite kvalitetstid ihop-särskillt när man har saknat honom så den här vekcan :(

Nu ska ja iväg till jobbet för veckans sista arbestdag =) Och sne är ja lång ledig tills på måndag =) 2 veckor kvar idag och sen är det SEMESTER!! LOVE!

Hinner inte lägga upp mer bilder...börjar jobba kl 14:00

Det var ett jäkla tjöt!

Ja de va ett jäkla tjöt på vissa av er att ja ska uppdatera mera så ja får väl ta och göra det då :p Kul att så många läsare ändå har varit inne varje dag trots min bristande förmåga att ängna mer tid till datorn :p

Den senaste veckan har det självfallet varit fullt upp med midsommar och allt som hör till det, potatisfestivalen,MVC besök, läkarbesök, jobb och så har vi varit och tittat på ett hus, en lägenhet, badat, solat, bakat massa tårtor, god mat, kollat på film, varit hos emelie och så har ju självfallet Mathilda sovit här ett par nätter oxå =) Känns otroligt gött att ha henne som vän!

Emelie och hennes hjärta hon fick av mr X på potatisfestivalen!

I går var det fruktansvärt tomt här för varken mathilda eller älsklingen va här när ja kom hem från jobbet...jonas sover ju i kungsbacka en dag i veckan så att dom kan undvika rusningstrafiken genom göteborg varje dag vid 16:00...så han kommer hem tidigt idag =)=)=) Dock ska ja jobba över lite för vi ska grilla på jobbet idag =) Som en liten avslutning inför att semesterveckorna börjar på måndag...dock jobbar ja 3 veckor till innan ja får njuta av ledigheten =) längtar!!

Idag går bebisen in i vecka 26 (alltså 25+1) Och det känns heöt otroligt för den lille krabaten sparkar och knuffar mig bara starkare och starkare för varje dag som går. Undra hur de kommer vara om två vekcor då...aj aj aj säger ja bara :p Just nu knuffar den lille mig just under revbenen på höger sida-känns läskigt men häftigt på samma gång...svårt att beskriva men ja är väldigt stolt redan över våran lille =) Längtar så tills han/hon är här i famnen ♥

Nej nu måste ja dra mig, får slänga upp håret i en tofs och dra till affären och köpa något gott marinerat kött som ja kan grilla ikväll =) Sen drar ja mig mot jobbet och njuter av vetskapen att det är sista arbetsdagen för veckan-jippi-lång ledig helg =)

(hinner inte slänga upp mer bilder för ja börjar om 20 min! Tänkte slänga upp bilder från badet, alla lekar på midsommar och lite bus hos emlie med men de tar vi en annan gång.) hej svejs!