Ajaj :(

Idag har jag inte gått till jobbet...kände imorse hur ont ja hade i höften (beror väl på min foglossning som gjort mig sjukskriven till 50%) och hur mitt finger pulserade som fasen! Igår på jobbet klämde ja givetvis fingret mellan en kolv och en skruv-kan inte beskriva det bättre men ont som fan gjorde det...svullnaden har väl istortsett gått ner nu men kan fortfarande inte nudda översidan av fingret :( Tror att de blivit en spricka...tråkigt! Men de som är värst är att om man åker in till sjukhuset så gör dom ju inget åt sådant...får väl ta en alvedon och gå hem typ...så ja hoppar över det och vilar mig idag ist...och det är just de jag har gjort...blev en lång o skön sovmorgon o så har ja plockat lite här hemma...borde verkligen sätta igång och damsuga,damma o skura men vem orkar det egentligen?

Igår hade ja (förutom olyckan då :p ) en riktigt "ta hand om mig själv"-dag...så efter jobbet åkte ja hem o duscha, målade naglarna, pysslade om huden liten och sen så åkte ja till frissan =) Så nu är jag ljus och fin i håret igen, känns rikgit sommar fräscht faktiskt =)
Men de roligaste va ju att  träffa syrran...va bara hon och jag på hela salongen så man kunde fnittra hur högt man ville ;) Sen delade vi på en pzza innan ja åkte hem igen och gosade med älsklingen en stund innan han åkte iväg för att hjälpa sin far nån timme.

 Så då passade jag på att boka en liten semesterutflykt...äntligen kunde jag bestämma mig och boka så jag valde tillslut tre nätter på elite hotell i falkenberg, självklart med "Love" paketet vilket innebär frukost på sängen, diverse inträden till olika grejer, champang på rummet (dom skulle självklart fixa ett alkoholfritt alternativ till mig hihi ) Sen så avslutas hela vistelsen med att vi ska gå och titta på revyn "En mor till salu"...verkligen min och Jonas humor haha...kommer
nog bli toppen!!
Och om det vi nu skulle få otur med vädret att vi inte kan ligga på stranden hela dagarna så finns det ju ett hälsospa/badland vägg i vägg som är väldigt lockande =)

Det kommer vara 1 av 2 små utflyckter vi kommer göra nu under semestern...vi ska ju även ner till Sunelycke och bo i sommarstugan och åka över till öland och ja ska få en guidadtur av älsklingen på ön :p Kommer bli mysigt,har alltid velat åka dit...verkar så fint där nere!

I helgen gjorde vi väl det vanliga, va ute hela dagen med båten och hade det allmänt lugnt och skönt-på lördagen alltså :p För sen på kvällen kom mathilda, robert o gustav och festa till de och vi gick till La Gusto och tog varsit glas vin (jag fick nöja mig med cola :p ) och på söndagen drog vi 5 ut med båten och grillade ännu en gång...åkte båt, banan, ring och så tog Jonas med sig sin waikboard (stavas nog ej så)...va rikgit kul att se honom åka det...va ju ett tag sen...han är ruskigt snygg när han står på brädan och gör massa små trix ;) Men samtidigt är ja ju så feg och tänker bara på det värsta så ja va livrädd att han skulle skada sig men han klarade sig utan en skråma :p Skönt =)



Utöver det så har jag väl bara jobbat varje dag, sne har ja o Sandra varit i lidköping för att köpa en ny bikini till mig och så åt vi på Bella Donna då mathilda hade lunchrast...va mysigt att sitta där på uteserveringen och skvallra om allt mellan himmel och jord när det helt plötsligt öppnade sig på himmlen och de bara öste ner regn :p Tycker sådant kan vara lite myspys...dock va de mindre kul att springa till bilen i de regnet haha!

Hälsade även på Sussie och den lilla underbara Ebba som föddes i fredags-heöa 6 veckor för tidigt! Hon va så himla liten och späd med massa hår och gosigt runda kinder...kunde inte släppa henne med blicken! Åh nu längtar ja ännu mer efter våran lilla knodd!

Vecka 27+1 idag...nedräkningen har börjat haha...eller inte...
Förresten så tog jag blodprovet i måndags! Är så fruktansvärt stolt över mig själv att jag klarade det!! Ni som följt bloggen ett tag vet ju att ja inte enst tar stick i fingret utan att gråta en skvätt inan  haha...men med ett emlaplåster och jonas halvt som halvt liggandes på mig så klarade jag det!! "Klapp på axeln"...Och det bästa utav allt är att det inte kändes överhuvudtaget-inte enst pyttepytte lite så till nästa gång så kanske ja inte behöver vara så fjantig utan hoppas att ja minns att det går fort och smärtfritt =)


Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0