Firat bror min!

Jisses vad varmt det är idag eller!!!
Trots att det blåser storm är det nästan outhärdligt varmt att vara utomhus :/
Tänker trotsa värmen och sätta mig i skuggan med lillan och leka när hon vaknar =)



Helgen har som vanligt bara rusat förbi...men skillnaden den här helgen har variit att vi firat min bors 30 årsdag med en överrasknings fest för honom =)
PÅ dagen kom Sandra, Mathilda, våran stora syster och våra småbröder hit för att "äta middag" så jag gjorde en köttförs & broccolipaj och en kötfärs & kantarellpaj...och dom va väldigt uppskattade som tur va =) Sen gjorde syster (stina) efterrätten som va gudomligt god =) Efter lite present utdelingen så kom Milicias farmor för att hämta henne.
Hade brytit ihop ett antal gånger den dagen...gråtit ett ex antal gånger med för den delen :p Anledningen va att våran prinsessa skulle sova borta för första gånen någonsin :(
Usch vilken hemsk känsla!

Men sen samtidigt visste ja att lillan skulle tycka de va roligt för hon älskar att vara ute hos farmor o farfar för där får hon uppmärksamhet konstant..visst får hon det här hemma med men det är något särskillt med farmor o farfar och faster isabell...=) Så efter att jag kramat lillan så att dom nästan fick slita henne från min famn så lättade vi stämmningen med att skruva upp musiken och tog fram vinet....
Och rätt som det är när Ronny kom in i vardagsrummet så stod alla hans gamla vänner där och gratulerade honom-och ni skulle sett hans min!!! Haha fasen den va guldvärd :p
Efter det så drog festen igång på riktigt och våra vänner kom oxå hit så det blev en härlig blandning av folk =) Senare på kvällen drog vi allesammans ut på wärdshuset (det va vårgårda dagen eller vad de heter så det va masssssa människor!=) och jag kan säga att vi aldrig haft så kul där någonsin! Men det va ju självklart sällskapet som gjorde det!! Sen att bartendern kände min syster (komiskt nog) så fick hon bara betala 100:- varje gång hon beställde något-oavsett vad hon beställde! Så eftersom hon bara plockade ut öl, vin, bacardi och shottar så kan man väl säga att vi alla va lite väl runda under fötterna när det stängde :p
Och ja o Sandra hade en väldigt rolig stund på senkvällen där det slutar med att hon får åka hem i ENDART sin kjol! Hahaha men vi låter det vara osagt hur det gick till ;p



Så när man vaknade upp på söndagen så hade jag sån ångest över att gå ner och möta bergen av alla burkar, flaskor m.m här hemma...och alla människor som sov överallt! Men när ja kommer ner så har mathilda-på något konstigt vis utan att ha lyckats väcka mig-städat bort allt!
Och gud så glad jag blev!!

En san vän den där flickan är alltså =) Så efter att vi fått en jäkla massa pizza hemkört så slog vi oss ner i soffan allesammans och tyckte synd om själva haha... Tillslut så åkte alla hem och våran älskade lilla prinessa knackade på dörren!! Så mysigt att hålla henne i famnen igen...usch skulle aldrig klara av att vara utan henne en längre perjod!
Sen får vi ju inte glömma att det va morsdag...och jag fick massa fina paket =)
Tre nya nagellack, en mascara och en Bruno Banini parfym som jag önskat mig!! Så snäll dotter ja har va? Hon till och med öppnade paketen åt mig...så himla söt :p Så nu är jag väldigt glad =)




Gårdagen spenderades med Mathilda som va ledig från jobbet så vi tre tog en låång promenad,
fika på "stan" och en shoppingrunda då vi letade efter present till hennes bror som tar studenten snart...lilla rasmus börjar bli stor =)


Idag ska jag bara ta det lugnt...och mysa med milicia såklart =) Sen så måste jag laga mat och packa inför våran lilla trip vi ska åka på imorgon till på fredag =) Säger inget nu men det inefattar iaf, massa grillning, kräftor, övernattning, spelkvällar och promenader....kan det bli bättre? Nopp inte då det ska vara vackert väder som ett plus i kanten =)

Lämna ett spår
Postat av: Coquina

Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla, den är perfekt för småbarnsföräldrar =)

2011-06-07 @ 22:43:20
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Louise

Hahahaha ja! Blir du inte lite sugen på någon av dom? ;)

2011-06-09 @ 15:21:30
URL: http://moonlightdrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0