Så glad =)

Även om det är fruktansvärt dåligt väder ute så vaknade ja upp med ett stort leende på läpparna idag =)
Så jäkla skönt att vakna och vara "lycklig"  inombords =)
Brukar iof vara det men inte dom dagarna det är regn m.m för då blir ja lätt rastlös och deppig.

Hur som haver så har ja varit fruktansvårt dålig på att uppdatera, men ja skyller på vädret! För när solen skiner och värmen bara ökar och ökar så har ja ingen lust allst att sitta inomhus vid datorn. Sen har ja haft så mycket att göra med!

Förra onsdagen gjorde jag Mailins Balfrisyr =) Så sjukt snyggt det blev! Är faktiskt riktigt stolt =) Men huvudsaken va att hon oxå blev nöjd och så vacker i sin klänning med den frisyren =) (har bild på det men inte på datorn)

Sista veckan så har vi varit i Hamburgsund i Mathildas farmors sommarstuga. Så vackert det är där! Och utsikten ska vi inte enst tala om...en liten bit av Svenska paradiset <3
Va där när jag va liten senast så det va väldigt roligt att komma dit igen =)
Vi grillade och åt mat mest hela dagarna ahaha så man gick ju aldrig hungrig :p Sen så passade vi även på att åka till campingen och häls apå våran moster Carina...va verkligen super kul att träffa henne igen...va bra länge sen konstigt nog. Gick ner till brygorna, fikade och busade med lillan...och så va ja lite klantig och busade upp hunden lite väl mycket :p Så jag fick en rätt kraftig smäll i ansiktet...hunden lekte bara som tur va
men nu kan ja ändå visa upp ett stort ärr!! Som tur va så hann jag blinka så jag inte fick klon i själva ögat!!! D hade det blivit akuten om man säger så!! Tur i oturen så rev han mig just på ögonlocket där det är som mest hud (under ögonbrynets veck om man kan förklara så) så när jag tittat med ögat så syns det inte =)
Gött mos säger ja för det =)


En kväll efter lite många glas vin för Mathildas del så bestämde hon sig för att tuffa till sig och utmanade oss att bada! Aldrig i livet att ja hoppar ner i något vatten som är under 23-25 grader! Är sån badkruka! Men hon skulle promt i så vi alla gick ner till bryggorna pch då va hon inte så kaxig längre :p Filmade klippet o fotade men min kamera har pajat så ja får inte över det till datorn tyvärr =(
Dagen efter spenderade vi i Grebbestad...gick omkring där i 5 timmar och åt glass, kolla på båtar, va i affärer, och satt på olika uteserveringar...va ju tvungen att svalka sig i den enorma värmen! Blåste ju knappt något! Kändes nästan som om man va utomlands =)

När vi kom hem i fredags kväll och på lördagen åkte vi till Vara badet med sandra, simon, emelie & tindra =) Så gött det va att hoppa ner i en uppvärmd pool!! I like it <3 Va där hela dagen och gosade i värmen...Jonas skulle åkt o greja med båten men han ville inte missa Milicias första dopp utomhus! Och det va väl tur det för hon va så himlans jäkla söt!! Och kul hade hon =) Roligt nu när hon blivit större och förstår lite mer av omgivningen =)

Senaste dagarna så har vi varit hemma, tagit promenader, shoppat som en tok och haft besök av mathilda, malin, madde & leo och då fick barnen bada i poolen på baksidan för det va så varmt. Och det va en rolig syn att se dom sitta där och skvätta vatten på varandra (det skiljer bara 6 timmar mellan dem, låg inne på BB tillsammans) och självfallet hade ja gjort en god dessert åt oss med =) världens godaste ärligt talat. Kan skriva receptet längst ner så ni oxå kan få en svalkande godhet att äta i sommarvärmen =) Det ja handlat sista tiden har varit några riktiga klipp...så mycket har ja fått för pengarna =) Till lillan har det blivit en solhatt, en bikini 6 klänningar, 2 strumpbyxor, 4 leggins och ett par solglasögon. Till mig har det blivit ett par flipflop, ett par söta sommarskor med kilklack, en klänning, en tubtopp, en trekvarts tröja, en locktång och en skinnjacka...så jag är nöjd-schoppaholic som ja faktist är-men nu är det ju iaf under kontroll-ibland iaf ;)

Så sista tiden har varit riktigt bra start på denns sommaren =) Förutom att våran kamera har ballat ur då såklart...eller det är snarare minneskortet som helt plötsligt inte vill läsas av. Så om det inte går att laga är det bara att köpa ett nytt :p

Lätt daimtårta med topping:
1 kelda vaniljvisp.
1 dubbeldaim
1 kiwi

Vispa vaniljvispen väldigt hårt. Krossa daimen och rör i.
Häll sedan i en fomr med löstagbara kanter och låt stå i frysen till dne blivit riktigt hård. Ca 1½ till 2 timmar. Tag sedan ut och dekorera med en kiwi.
Gott, lätt lagat och svalkande i värmen =)

(Tyvärr har ja ingen bild på den men det är nästan omöjligt att misslyckas med den)


(bild från mathildas kamera)


Lämna ett spår
Postat av: Louise

Nä inte jag heller hahahaha! :)

2011-06-10 @ 15:14:08
URL: http://moonlightdrive.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha ja det tycker jag oxå, och nöjd blev mitt lilla troll med sina kläder oxå.. :) Hur som helst.. Vi vill ha fler dagar vid Varabadet med er mina sötingar.. Nästa gång kanske jag vågar mig på kanorna med.. Haha..!! Puss puss

2011-06-11 @ 10:32:20
URL: http://emtin.blogg.se/
Postat av: Anonym

ögongloben heter det lilla du, haha ;)

2011-06-11 @ 17:07:38
Postat av: Linda R

Hhaha ja det heter det ju såklart :p Ibland är inte hjärnkontoret med :p

2011-06-11 @ 20:22:19
URL: http://farrydaylady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0