Midsommar mm

Som vanligt hae ja inte skrivit på ett tag men de har sina anledningar... har varit väldigt mycket nu med dödsfall, semester, och andra planer.
Är så sjukt ledsen o deprimerad att någon ska behöva rtckas ifrån oss så snabbt och helt utan förvarning...tänker på alla stunder man fått och alla stunder man önskar att man skulle kunna få :(
♥ Älskade ängel du är saknad av så många ♥
Midsommar spenderades på västkusten (hamburgsund) med våra kusiner, moster, syskon och andra släktingar. Hade väldigt roligt och det va välbehövligt att träffas och göra något trevligt tillsammans nu när en av oss fattas. Blev självklart massa god mat, spel (kort, och mollka). Trotsade vädret en kväll och spelade i totalt mörker och spöregn...resultatet blev som de blev men sjukt roligt va det iaf =)
Vi fiskade lite och så hjälpte vi även våra småsyskon att fiska krabbor lite...tills det resulterade i att vi (jag, mathilda, jonas o ronny) va mer involverade än om och skrek-här är en! Ja har en! Kom hit! Hahaha roligast va mathilda som ville gå o fiska krabbor fler gånger-trots att hon skrek varje gång en kom upp haha. I slutet hade vi krabbrace och Stella vann =) Medans jonas krabba inte ville lämna honom utan satt och mös tätt intill tills jonas slängde tillbaka "honom" när vi skulle gå =)
Blev en utflyckt till Smögen på lördagen...skulle åkt till lysekil men efter att pappa sa att de va hur lång kö som helst för att komma in där så hoppade vi det. I smögen åt vi gott och gick i affärer...möte även upp jonas bror och kompis o deras tjejer =) Planerade för att gå ut i kungshamn på kvällen men när vi kom tillbaka till vampingen så tappade vi suget och gick upp till Ylvas stuga (vår kusin) och spelade kort och drack öl medans barnen sov.
Söndagen så packade vi ner alltsammans och tillbringade dagen med alla då en efter en åkte hem efter maten... Vi skulle åkt vid 4, halv fem tiden men just då bröt ett vattenkrig ut mellan mig o ylva-som ronny (konstigt nog) hälde ett glas med vatten över min rygg så ja blev genom blöt ända in till troserna...och då säger han att vi ska åka! Men envis som ja är så börja ja o mathilda jaga honom för inte tänkte ja åka hem blöt själv-om ja är blöt ska han oxå vara det minsann!
Så efter ca 1 timmes jakt så fick ja ner honom till bryggan...och de va väl de dumaste ja gjort tror ja...hahaa..
Han slängde självfallet ner mig i havet! Precis där vi vi hade fiskat krabbor dagen innan! Och då hade ja ju även sett massa brännmaneter så ja fick total panik och skrek rakt ut...tydligen gav ja upp helt oxå och slutade "simma" för att hålla mig över ytan så ronny fick ju snällt-efter lite uppmaning av Mathilda hoppa i o rädda mig!! Mohahaha fan vad ja skrattade då även han blev helt genom blöt, kläder o skor och allt! Där fick han!
Så tillslut sent på kvällen va vi hemma och va helt slut efter en underbar helg med fint väder (förutom fredagen då) och gott sällskap!
Måndagen så gjorde vi inte många knop, grillade och kolla på Änglagård Andra Sommaren.
Tisdagen va en alldeles särskild dag för mig =) Släppte av Tinda & Emelie hos Tina och ja o Mathilda åkte till Trollhättan för att kika på en grej. Vilket resulterade i att ja fick med mig det hem. Så perfekt och så fantastisk! Är så nöjd att ja går med ett leende på läpparna hela tiden...
Igår va jag, milicia, ronny, mathilda, sandra, jennie och flisan och badade hela dagen. Kan säga att ja har bränt mina ben! Ser ut som en kräfta typ hahaha-inte valigt att ja bränner mig...blir oftast brun på en gång. Va helt perfekt väder, as varmt, blå himlen och varma vindar...vattnet kunde varit några grader varmare men när man väl had ekommit i va det så skönt! Lekte massor i vattnet och Milicia älskade det =) Men tillslut så somnade hon i min famn i badet...och gud vad ja njöt då! Helt underbart ju ♥
Sen när vi kom hem grejade ja i trädgårdslandet på baksidan medans jonas trimade gräsmattan och lillan lekte p sin filt uppe på altanen...sådana stunder njuter ja riktigt mycket av famlije livet =D Sen lagade jag mat, med sallad och dill från egen trädgård och som efterrätt för att fira Milicias 8 månadersdag så åt vi glas med våra egna smulton. Såger då det-när vi bygger vårat hus så ska ja ha  världens coolaste växthus med bara massa ätbara grejaer att plantera i...är så roligt när man kan gå ut i trädgården och "skörda" det man sått och äta sen =)
Nu ska ja ringa mina samtal som ja skulle ha gjort och sen ska vi gå över till grannen en stund :p
(bilder kommer när ja laddat kameran :p)

Lämna ett spår
Postat av: Jennie-tävling inne hos mig

haha då ska du se mig! Ja är röd över hela kroppen och det gör sviiinont! :P

2011-06-30 @ 13:39:35
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0