Var é sommaren?

Ja nu har snart mer än halva sommaren gått och jag kan fortfarande inte fatta att det enst är sommar?
Var är väremen, den blå himlen och solen? Visst de va någon vecka då det va helt olidligt varmt men mer än så upplever ja inte att det har varit...hoppas på en bättre hälft av sommaren som väntar nu =)

Anledningen att ja inte uppdaterar beror på att ja haft så mycket att göra, hålle rju på o planerar inför en grej o det tar så mycket tid! Sen utöver det har ju min älskad emormor gått bort och mina tankar är mest hos henne hela tiden...på fredag är de begravning och ja är väldrigt rädd faktiskt för hur jag kommer reagera då...troligtvis kommer ja bli helt tom i huvudet :/
På lördag är det bröllop, o då ska ja göra brudens hår...brukar se fram emot sådant men just nu försöker ja bara samla kraft inför den dagen.
Nästa vecka så ska vi åka till en stuga med min syster o hennes man...en gullig liten stuga vid en sjö o där ska vi grilla, mysa och fiska! Så jonas är väldigt gald åt det...har ju inte fiskat en ända gång i år än!!! Skam de här!

Idag har Milicia varit så underbart charmig! Hon kramas och slappnar av i min famn på ett sett som gör att jag smällter! Bara massa gos har stått på schemat nu på morgonen och ja kan inte sluta! Dessutom har hon börjat pussas (hon brukar göra slängpussar men idag så har hon ppussat mig massor i ansiktet på axlarna o armarna-så fort hon får chansen...sweetheart ♥

Igår va jag lillan o min bror Sam hos Ylva-våra kusin o hjälpte till och bakade massa kakor inför fredag...sorligt men samtidgit så skönt! Älskar verkligen att vara ute hos ylva...allt är så lugnt o skönt trots att det alltid är massa folk där (en naturlig mötes plats har det blivit) =) Och innan vi åkte hem så badade vi i deras pool, barnen, jag o sam...ylva o dom andra tyckte att det va för kallt-28 grader! Badkrukor! Men Milicia verkligen älskar att bada så det va bara att hoppa i o plaska som tusan...

En annan grej att se fram emot är att min syssling Sofie kommmer ner inom 2 veckor! Har inte träffat henne på 8år!!! Katastof ju! Ska bli spännande att prata ikapp allsammans som man missat =)

( På jordgubbens dag så mötte ja en intressant person som berättade en rolig sak. Hon sa att Hitler (ja det finns en person som kallas så eftersom hon aldrig vill se andra lyckliga och själv bara är så arg jämt) har polisanmält mig(!) Haha att ja inte vek mig av skratt då alltså...ja har ju inte gjort något, och uppenbarligen tyckte inte polisen det heller eftersom dom inte enst har kontaktat mig överhuvudtaget! Patetiskt att man kan känna sig så påhoppad över en text...men det måste ju betytt att hon oxå tog illa vid sig då allt stämde. Barnsligt som tusan att enst skriva det här men de är min blogg så ja skriver vad ja vill)

Har fortfarande inte laddat upp bilderna ur kameran, känner ingen lust till de när de är så mycket runt om kring så ni får nöja er med en gammal bild :p


Milicia hjälper pappa att skura golven =)
(vet att det är massa grejer i vänstra hörnet men har fortfarande inte kommit på vad vi vill ha där än så de är "allt i allo hörnet än så länge :p )

Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0