Gott nytt år!

Hej hopp!!

Ännu ett år har passerat och som vanligt så har tiden gått otroligt fort!!
Men jag kan helt klart säga, utan att tveka att detta är det bästa året jag någonsin haft!!

Är så stolt över allt jag gjort och allt som hör till att vara värt att nämna =)
Får väl sammanfatta året som dom flesta andra gör =)

*Året startade självfallet med en nyårskyss av min älskling <3

Kan inte förstå att det är femte nyåret som vi har träffats...dock bara fjärde som vi firat ihop...det tog ju lite tid innan jag fastnade på kroken om man säger så :p Är glad att han inte gav sig tills han fick som han ville =)

*Nån vecka senare så åkte vi på vår 1 av 4 resor under året och de bar iväg till sälen...med 20-25 stycken utav våra vänner...och resan kunde inte startas på ett mer dramatiskt vis för samma dag så får vi reda på att vi väntar barn!! Hihi va satt helt knäppt tysta hela vägen upp till Sälen...och det är en lång resa :p men när vi väl kom fram och blev ensamma så kramades vi och grät glädje tårar =)
Det blev en oförglömligt rolig vinterresa med många härliga dagar i backarna!!


*Jag fick ett välbetalt jobb, dock så jobbade ja nästan konstant! Så det var inte så ofta som jag o jonas hann spendera till tillsammans då jag först jobbade ständigt natt och sen gick över på 5-skift som verkligen tog musten ur psyket då man kanappt visste om det var morgon, kväll, natt, måndag eller lördag...för allt flöt bara ihop....Men jag höjde ju min årsinkomst rejällt iallafall =)

*Tiden fram till midsommar var mest på ett rosa moln (förutom min otroliga rädsla inför
förlossningen då :p haha ) med massa mentala förberedelser, utflykter, biobesök och mysiga hemmakvällar =)

*Sommaren innebar många båtturer som vanligt (men i år åkte jag inte ring eller banan efter båten-vilket jag hade saknat sen året där på-men inte tänker man riskera att det händer något med bebisen i magen för något sådant) och en helt del fiskande och grillning =)
och man får ju inte glömma alla yatsykvällar på balkongen med mathilda och pernilla, super mysigt!! Och jag fick äntligen köra pappas cadillac för första gången.
Sen får vi inte missa potatisfestivalen, cykelfesten eller det långa fina stunderna i sommarsolen heller som gav fina minnen =)


*Resa nr 2 bar iväg till Ullared med Mathilda och Sebastian...haha helt sjukt kul var det...vi bodde en natt på campingen och vi hann med både grillning, 2 turer in till g-kås, minigolf, och en hel del timmar ute på verandan i sommarkvällens värme, så gott!


*Resa nr 3 var till varberg med svante, ida o annelie...kollade på massa fina bilar, åt gott, festade lite och så åkte vi självklart med i pappas fina bil på crousingen.

*Jag gjorde mig av med några mindre viktiga personer i mitt liv, och det har gjort mig till en mycket gladare och trevligare person då ja slipper deras gnäll och gnatt hela dagarna och kan nu koncentrera min energie på mig och folk som är viktiga för mig.

*Och istället så tog jag upp kontakten med några vänner som jag verkligen avgudar, mathilda, pernilla och sebastian såklart =) Och emelie och tindra får man icke förglömma =) Inte ewe,sandra eller anneli heller för den delen :p

*Sen så är det första året på många många år som jag inte haft en höst eller vinter deprission!! Känns underbart skönt faktiskt för det är egentligen helt onädigt att få det...men man kan ju inte alltid styra sina känslor.

*Resan nr 4 blev till falkenberg med älsklingen.Spenderade massor av tid på tumanhand och pratde om allt som är värt något och vi insåg väl hur bra vi passade tillsammans medans vi strosade runt där i alla vackra gränder och resturanger. Vi bodde på ett fint hotell och firade lite extra romantiskt med buffefrukostar på rummet och champange (alkofritt såklart :p) eftersom det var då jag och Jonas äntligen förlovade oss nere på stranden med jordgubbar och skumpa-helt perfekt in i minsta detalj <3 Sen så kollade vi på stand-up en kväll, ullaredshoppade en dag och så avslutade vi det hela med teaterföreställningen "en mor till salu" helt sjukt roligt!

*Sen får man ju inte glömma att vi äntligen hittade ett hus som vi båda fastnade för-efter mer än 1 års letande!! Och tillsist så blev det inte allst vad vi trodde att vi ville ha som vi insåg skulle passa oss bäst så nu har vi fått vårat parhus, och med lite slit och många timmars arbete helt renoverat till vårat boende som vi älskar och stolt kan visa upp =)
Medans vissa renovera...ja då gjorde vi annat =
HAHA så klockrent


*Sen mitt i allt det där så kom vårat mirakel Milicia till världen! Den absolut bästa dagen under våra liv! Så nu är vi två stolta föräldrar till ett fint litet flickebarn.
Och jag kunde inte fått en bättre partner eller far till mitt barn än Jonas...är som en nyförälskade 14åring på nytt igen =)



*Min älskade syster överraskade oss allesammans med ett vackert och bedårande bröllop! Så efterlängtat var det...men helt oväntat...önskar dem evig lyck tillsammans, finns nog inte en sån kärlek att hitta vart som helst!


Sen så har ju julafton och nyår just passerat...känns väldigt skönt att det nu är över! För nu är nästa anhalt påsk och sen är det snart sommar igen, hihi optimist som jag är :p

Kort från julafton då milicia nästan drunkna i julklappar! Haha men hon märkte inte så mycket utav det för hon sov mesta tiden utav den dagen :p


Imellandagarna så blev det en helt del tid med älskade milicia och jonas som varit ledig=)  Och han har avslutat allt med renoveringen på bottenplan nu =) är bara lite lister i hallen där uppe och sen ska vi börja
med lillans rum =)
Sen har vi haft besök av min älskade farfar, och sen har vi firat minijul med mina älskade syskon! Dom betyder så himmla mycket för mig!! Mina små änglar allehop!!
(har inte hunnit lägga över dom bilderna än tyvärr, inte heller från nyår)

Blev en hel del shopping med ewe oxå i mellandagarna...så nu har lillan så mycket kläder att jag förbjudit mig själv att köpa något mer i den storleken hon har nu...men det är svårt för det finns ju så mycket fint till tjejer att köpa!! Sen är det ju kul att man äntligen kan köpa kläder till sig själv igen utan att det sitter som ett korvskin med den magen man hade :p Så det blev allt en nyårsklänning och lite nya byxor, en skjorta och 3 sköna behåar-älskar att köpa underklder!

Senavslutades detta fina år med en kväll med de närmsta vännerna här hemma hos oss.
Jag o mathilda gjorde 3 rätters middag som var väldigt uppskattad och super god!! Sen fördrev vi tiden med lite sällskapslekar som gav oss massa goda skratt så tiden rann i väg till tolvslaget. Så vid tolv gick vi alla 9 ut och kollade på de fina raketerna och slutade/inlede det nya året...återigen med en kyss av min älskling!!


Hoppas att detta året kan ge lika mycket glädje som förra, men de ska nog inte bli svårt då ja har underbar familj att spendera året med <3


Lämna ett spår
Postat av: Jennie, Livet, vardagen och familjen

vilket härligt du har haft Linda :) Gott nytt år i efterskott!

2011-01-04 @ 13:13:23
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0