Blir så trött!

Åhhh...vet inte vart jag ska börja...men detta inlägget är till Dig som skickade sms till mig igår kväll.

Egentligen borde jag inte enst lägga ner någon energie på att skriva detta
men nu får det f*n vara nog!
Är så trött på att du kan kasta ur dig det ena efter det andra och inte tro att
du drabbas av karma tillslut.

Om jag nu ska "välja min ord" så förstår jag inte vad du menar...för inte är det jag som kastar ur mig att andra människor är dåliga mammor, ljuger om dina "vänner", önskar ofödda barn att dom inte ska överleva (två olika personer), säga att folk inte är pappor till barnen (vet MINST 3 såna tillfället som du sagt om tre olika tjejer, varav en är jag) och är allmänt bitter och argsint.

Desutom har du sån jäkla dubbelmoral så det skriker om det! Och om du nu ska komma och trakasera mig med att jag är en "dålig mamma" så se dig själv i spegeln innan du yttrar dig!
Jag kan betala mina egna räkningar, kan köpa hela och rena kläder, tvättmedel, mat och blöjor, åka på familjeutflykter o andra semestrar, spara på hennes egna konto, jag kan köra mitt barn vart jag vill, och jag kommer hitta på saker med min dotter så hon ska slippa sitta inomhus hela dagarna i en inröktlägenhet.
Du kunde inte enst ta dig tid till att gå ner till Varabadet i sommras med gratisbiljetter och
en bikini du fick utav mig...utan då får barnet/barna sitta inomhus eller på balkongen...det är ju jäkligt hälsosamt...så sluta klaga på alla andra och särskillt på att du är "så ledsen" att du inte kan göra något med ditt barn...du väljer ju själv din situation!
Men det är ju tur att ditt barn får en bra vardag, varierad kost och upptäcka saker när hon är hos sin far och hans nya flickvän...som förövligt lever ditt "drömliv" med barn, hus, en älskvärd släkt och en god ekonomi...annars hade hon nog gått och blivit som dig när hon blir stor och det vill ju ingen riskera!

Inte lämnar jag bort mitt barn för att gå ut och supa-och dessutom spionera på min kille för att jag är orolig att han ska vara otrogen-igen och igen och igen-och kanske göra en annan på smällen!
Inte skriker jag och lägger orden i munnen på mitt barn att: JAG är bäst, pappa är dum, mamma är arg på han/hon/dom för dom är elaka m.m m.m m.m Förstår inte du att ditt barn kommer
hata dig när hon inser vad du håller på med? Hur du försöker få med henne ner i fallet, för tjejen du falllllllllllllllllllller långt ner i botten för tillfället!! Och ditt barn är väl den ända som du kan "lita" på...men en dag kommer hon oxå inse vilken falsk, elak, bitter, arg och fruktansvärt ensam människa du är. Sorligt!

Och nu "väljer jag mina ord" jäkligt rätt...för jag står för allt som jag säger om dig och allt som du har sagt till mig...inte tvekar jag att säga ifrån för varken jag eller vi andra är rädda för dig längre!!! Och ja rädda har jag/vi faktiskt varit för om man någon gång skulle råka säga emot dig (även om en skit sak) så gapar och skriker du så högt att man nästan få tinitus ända tills man ger med sig och håller med....just en snygg uppfostran!

Sen om du någonsin överhuvudtaget nämner mitt namn, eller kontaktar mig igen så lovar jag att jag kan ställa upp med det ena och andra för att "såra" dig med sanningen och även skriva ut allt vad du sagt med namn och allt....för du är en otacksam och självisk liten människa som bara sitter där under fläkten och röker (när ditt barn och andras barn är hemma!) och lever på din cokacola  för att du har ju inte råd till mat åt dig själv efter att du skrapat ihop pantburkar och mynt för att köpa snabbmakaroner och mammascans köttbullar som vanligt och matar din unge med-Varierad kost, har du hört talas om det?!
Och aldrig har du enst lyft ögonbrynen som ett tack då jag (och många fler!) har kommit hem med mat till dig så du ska slippa sitta utan i flera dagar, och inte har du sagt tack någon gång då man har kört dig till ställen, du har fått sova över då du inte kunnat vara hemma, lyssnat på dina timslånga telefonsamtal då du bara gnäller om din äkliga o feta pojkvän-ditt ex-otoheter hit o dit m.m Och inte kunde du enst säga tack då JAG hjälpt dig med soc så att dom inte stängde av elen eller alla andra inkassobrev så du fick avbetalningsplaner...som du inte enst kunde följfölja!! Patetiskt!!

Skulle verkligen vilja skriva alla elaka kommentarer jag har i huvudet, så otroligt mycket som du har sagt om allt och alla bara för att du ska känna dig bättre...men jag nöjer mig med att säga: Du kan ju köpa schampoo så du slipper ha så fett hår-eller förresten kan du ju bre dina smörgåsar med det-då spar du ju in lite mynt!!!!

Känns otroligt barnsligt att jag överhuvudtaget sitter här och skriver detta men det verkar ju inte finnas något annat sett att få dig att inse vad du håller på med!! För ärligt talat så älskade jag dig som människa, innan du blev som du blivit det 2 sista åren. För du bara ljuger, manupulerar och fräser åt alla...med helt konstiga och helt onödiga lögner som alla vet ändå inte stämmer.
Se dig omkring och räkna på fingrarna hur många det är som har tröttnat på dig, hur många hör av sig till dig, eller hur ofta blir du medbjuden på saker? Det är faktiskt DU som har satt dig i den här sitsen helt själv tyvärr!

Även hur mycket ja än tyckte om dig så kommer jag ALDRIG umgås med dig igen, så kom inte till mig när din kille har lämnat dig-vilket han troligen gör rätt snart om man ska tro alla som han har bett om en bostad...då har du ju verkligen ingen kvar....

Kommer radera detta inlägget om ett tag, för som sagt så vill inte jag ha med dig att göra-någonsin mer men va ju tvungen att berätta sanningen om känslorna för dig och allt annat runt omkring för troligen inser du inte vad du håller på med själv.

Lämna ett spår
Postat av: Anonym

Tycker du pratar ganska mycket om dig själv faktiskt för allt du skriver om "denna person" Är exakt samma saker som du gör/gjort du är en kopia. Du lever på skitsnack Linda! Jag tycker du kan ta och rätta till dig som person också för just nu är du precis lika låg som du tycker "personen" i bloggen är. Så enligt mig så tycker jag att du ska ta bort det du skrev väldigt fort och se du till att föregå med bättre exempel än "personen ifråga" Annars kan du lika gärna skriva ett lika dant blogg inlägg om dig själv. Fast då kan du skriva om bred arslet Linda Alltså dig själv för du är inte så jävla vacker du heller! Så om du inte är intresserad av personens patetiska liv som du sagt så ska du ju absolut inte yttra dig om det. Du gör minst lika mycket fel som personen. Sånt här behöver man inte publicera det är omoget. Men du kanske inte har vuxit upp än. Se till att reda upp saker istället för att snacka om det och ge faan i att blanda in personens barn med tanke på att jag är en vän till personen så se till att ta bort ditt blogg inlägg och bete dig som den "Mogna person/mamma du försöker vara" Vilket du inte visar i detta inlägg... Mvh Personens vän då jag vet vem du skriver om!!

2011-01-19 @ 16:47:38
Postat av: Anonym

Linda!!!



Stå på dig, du har rätt i allt du skriver om... Och jag kan garantera dig om att du inte är ensam...

Och inte är det några namn nämnda så låt de stå kvar precis så länge som just DU tycker känns bra!

Det är väl ändå det bloggen bl.a är till för: att skriva av sig... Så skit i dom få som fan inte tål sanningen!!!

2011-01-19 @ 16:57:18
Postat av: Anonym

Till dig som skrev första kommentaren. Det är inte bara Linda som tycker och tänker så här. Jag vet MINST 3 personer som har varit med om hennes jäkla skit, och sen kan du inte komma och säga att det lika gärna kunde ha varit Linda själv hon skrev om, jag känner inte linda så väl men jag VET att hon akdrig skulle bete sig, eller låta sitt barn sitta i en rökig lägenhet dag ut och dag in utan minsta intresse för att hitta på något med sitt barn. Linda skulle aldrig svälta sig själv och låta sitt barn se henne tyna bort och få henne att tro att makaroner och cola är hälsosamt var eviga dag.

Hellre en bredarslad Linda än ett undertnärt benrangel som dessutom ska föreställa förebild till sitt barn, men hur kan man göra det när mamman i fråga aldrig äter, iallafall ingen riktig mat? Kaffe och cigg är inget man förespråkar till sitt barn, och speciellt så röker man som mamma inte INNE när man har barn!! Eller iallafall inte mammor som är rädda om sitt barns hälsa. På 80talet rökte man inne för då visste man inte bättre!!

Och säg för guds skull inte till Linda att hon inte "ska" skriva ett sådant här inlägg, att hon är omogen osv.DU är lika omogen som ens orkar bry dig om att lägga dig i och kommentera detta?? Du är väl du lika omogen? Jösses, det här är Lindas blogg och hon skriver va fan hon vill här!



Jag har hört riktigta skräckhistorier om denna person som linda skriver om, och det är inte bara från ett håll. Så jag förstår att någon till slut inte orkar längre och alla har rätt att få skriva av sig i sin egen blogg, mamma eller inte, mogen eller inte. Kom förfan inte och klaga för du är säkert inte guds bästa barn heller!



2011-01-19 @ 17:18:41
Postat av: Linda R

Svar till den första människa som uppenbarligen efter att ha läst detta förstår vem jag menar...men om det inte skulle vara sant, utan påhittat och en ren lögn-hur kan du då koppla till vem det är?

Så det är ju ännu ett bevis på att ja talar sanning.



Och du har faktiskt rätt...jag ska ta bort detta inlägg imorgon innan jag åker till sälen, men det är bara för att jag inte vill ha med personen att göra längre. Och det sista jag ville göra va att berätta vad jag känner, vad jag har fått höra, vad hon har gjort mot mig och alla andra människor. För tyvärr så är hon likadn mot alla!! Och det var HON som tog upp kontakten och dessa patetiska intriger när hon kunde med att skicka sms till mig och säga att jag är en dålig mamma igår-man ska inte kasta sten när man sitter i glas hus lilla vän!!



Sen ska du inte säga till mig vad jag får skriva och inte i min blogg, för jag har faktiskt inte nämnt några namn! Och hennes barn kommer tyvärr på tal pågrund utav hennes levnad sätt och för jag tycker så synd om den lilla fina flickan som ska behöva leva så! Och det är min åsikt så de så! Och för det andra så är det HON som önskar livet ur ofödda barn och sprider rykten om att inte den ena eller andra pappan är far till barnet...så va bara tyst med dina kommentarer innan du tar reda på vad som är sant o inte!



Och jag erkänner, jag är inte felfri, men jag sårar inte mina vänner, inte heller snackar skit om dom eller gapar på dom om dom inte gör som jag vill!!



Och om du nu vill veta så gillar ja mitt arsle, den är så kramgo :p

2011-01-19 @ 18:51:03
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste bara fråga är man en dålig mamma om man röker inne? Min mamma rökte inne under hela min uppväxt och jag har fan inte tagit någon skada av det..



Tycker det är tråkigt att du skriver ang. en annan mamma på detta viset. Du själv som är mamma borde veta att man aldrig drar in en annans barn..



Varför hänga ut en person på nätet? Om du nu inte tycker om den här personen så håll det för dig själv... Vill du ta det med någon så ta det med personen i fråga. Om du nu inte vill umgås/prata med henne så gör inte det då... Men tycker det är lite fegt att säga upp kontakten och sen snacka en jävla massa skit på sin blogg.....



Finns ett bra ordspråk:



Rensa framför din egen dörr innan du pratar om andras

2011-01-20 @ 09:34:56
Postat av: Linda R

Rätt bra inlägg från föregående kommentar...men som sagt. Jag nämner inga namn så varför är det så farligt? Dessutom är det hon som sprider ut massa rykten om andra mammor och andra vänner så varför får inte jag säga sanningen? Sen har ja försökt reda upp allt med henne privat men när jag åkte hem till henne så vägrade hon komma o prata-moget va?! Det är ju särskillt moget nu när hon verkar ha tagit åt sig av allt jag skrivit och ändå NÄMNER MITT NAMN till höger och vänster och hotar med det ena och andra...fattar inte hon att dom peronerna hör av sig till mig? Och det gör dom enbart för att jag inte ska få all skit för personerna i fråga är oxå trötta på att bli behandlade som en påse skit.



Det där med rökningen tänker jag inte enst disskutera, för om man är en sån bra mamma som hon vill vara då fattarman väl att man inte rökar när barnen är i närheten eller precis brivid då dom kommer o ska visa något? Varför får man inte röka inne på krogen längre? Jo för att det inte är hälsosamt!!

2011-01-20 @ 09:41:02
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men jag röker också inne och jag är mamma... betyder det att jag är en dålig mamma då?

2011-01-20 @ 09:46:30
Postat av: Linda R

Jag tycker det är respektlöst och jäkligt ohälsosamt. Pinsamt att du enst frågar!

2011-01-20 @ 10:20:42
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Anonym

det borde väl vara en självklarhet att man inte röker inomhus när det bor barn i samma hem? Om man tror det inte skadar bara för att man röker under en fläkt så har man fel. Det råder stor dödlighet bland barn som har "rökt passivt", det har dom ju för fan pratat om på nyheterna med jämna mellan rum. Det finns nog inte någon som förespråkar att röka inomhus bland barn, förutom föräldrarna själva som väljer det. Det ÄR ohälsosamt och det är rena fakta! Man kanske inte är en dålig mamma på det sättet, men man är uppenbarligen inte särskillt rädd om sitt barns hälsa, eller så vet man inte om att rökning är skadligt? Men det vore ju konstigt i dagens läge.

Så fråga dig själv om du tycker det är okej att röka i sitt barns närhet. Tycker man som mamma att det okej så är det något fel, eller så bryr man sig helt enkelt inte! Förstår inte varför folk är så lata i dagens läge att man inte ens orkar gå utanför dörren och röka? Orkar man inte det och hellre förgiftar både hem och barn så tror jag man borde överväga att sluta med skiten.



Det är inte okej, helt enkelt!



och sen har ingen hängt ut någon. Det är ni själva som har antagit vem det handlar om, och som sagt så får man skriva vad fan man vill på sin egen blogg. Inga namn är nämnda och därmed är ingen uthängd.

2011-01-20 @ 10:32:24
Postat av: Anonym

Håller med föregående kommentar.. Tänkte bara tillägga att jag anser man är oansvarig om man som mamma rökar så pass mycket inne, speciellt framför ett barn som har astmatiska problem..

2011-01-20 @ 11:13:56
Postat av: Linda R

Håller helt och hållet med det två senaste kommentarerna!! Det spelar ingen roll vilken vem man är, så är det oacceptabelt att röka innomhus med barn! Passiv rökning är ju det farligaste!!

2011-01-20 @ 11:47:05
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: Kvick :D

Hum, knas dom som försvarar den du skriver om inte vågar skriva vem dom e :P hehe.. Håller med dej linda <3

2011-01-20 @ 13:24:08
Postat av: Anonym

Linda du har själv suttit och rökt med barn i knät finns folk som kan intyga... Dessutom kanske folk ska gå ut med vad du gjorde för 2 sommrar sen när du festa bla i Vara och Lidköping där du sära på benen när din kille sitter i vårgårda och väntar på dig plus att du klängde på en jävla massa andra! Men det är aldrig något du kommer kunna stå för att du gjort. Du borde kanske ta och skaffa dig lite självrespekt! Du är patetisk!

2011-01-20 @ 14:07:15
Postat av: Besviken Mamma

Hmm... Nu börjar jag verkligen fundera på om ni är som ni ska? Det är väl ens egen ensak om man vill röka inne eller inte... O man är inte oansvarig för det... Även om man röker inne så kan man ändå vara ansvarsfull som mamma... Det ni gör just nu är o reta upp alla mammor som röker... Ska jag då istället gå ut o lämna mina barn då? Är inte det oansvarigt? Då tycker jag att jag tar med ansvar om jag röker under fläkten... Då har jag koll på mina barn samtidigt som jag kan röka... Skulle aldrig falla mig in att gå ut o lämna mina barn själva i lägenheten vilket ni tycker man skall prioritera... Det är dålig mamma... Kan juh fan hända vad som helst om man skulle lämna ett barn... IDIOTI!

2011-01-20 @ 14:08:21
Postat av: Anonym

det känns skrämmande att mammor förespråkar att sitta inomhus och röka bland barn. Nog för att man inte har koll på sina barn när man går ut, men strunt då i att röka just den stunden. Och sen var det inte ens det det handlade om. Det handlade om HÄLSAN och HÄLSORISKERNA! HUR FARLIGT DET ÄR!

och nej haha vi har inte sagt att man ska ha dålig koll på sina barn och att man ska riskera deras säkerhet. Men strunt då i att röka just den stunden. Hellre det än att förgifta sina barn??? att röka i sig är ju idioti från början så.

2011-01-20 @ 14:21:31
Postat av: Anonym

Knas att även dom som försvarar inte vågar skriva vem dom är! Patiteska jävla doggy arbetare!

2011-01-20 @ 14:23:28
Postat av: Micki

Alla vem vem Kvicki e,MICKI MICKI MICKI,,, HÅLLER MED DIG LINDA

2011-01-20 @ 14:38:29
Postat av: Anonym

Nu syfta jag på dom andra som skriver inte kvicki!

2011-01-20 @ 14:40:47
Postat av: Anonym

ingen vågar uppenbarligen inte, så det är väl inget att orda om????

doggy är ett bra välbetalt jobb. Finns inget att klaga på där. Det är iallafall ett jobb. Hellre det än att sitta hemma och inte ha något alls, klaga på hur dåligt med pengar man har att man inte ens kan hitta på de allra självklaraste sakerna med sitt barn.

2011-01-20 @ 15:29:30
Postat av: linda R

jag skrattar hysteriskt!!!!! Tycker detta har ballat ur.. Det här handlar inte om rökning från början. Även att min personliga åsikt är att det är fel att röka innomhus när man har barn.. Den som skrev om för två sommrar sen får jätte gärna sprida ut det så får man se hur många som tror på det.. Som sagt detta är min blogg som jag skriver vad jag vill i, hur jag vill och när jag vill. Jag har INTE nämt några namn, men att någon/några tar åt sig är inte mitt problem. pöss

2011-01-20 @ 16:10:56
Postat av: Anonym

2011-01-20 @ 16:52:04
Postat av: Anonym

Gud vilket fint väder det har vart idag. Sol o blå himel :)

2011-01-20 @ 17:25:43
Postat av: B

haha! Jag blir gaaalen! Förlåt men jag flippar snart här! Vad e det för idioti att sitta och försvara folk som röker inne bland sina barn?!?

JA folk FÖRR i tiden rökte inomhus! Min mamma likaså och ingen av oss barn röker eller har rökt i våra liv och har heller inte fått men av att hon rökte inomhus ibland. Men på den tiden visste dom inte bättre!!! IDAG vet vi!



MEn det ÄR INTE hälsosamt! Bra mamma eller inte. En bra mamma tänker dock på barnets hälsa. Thats it! Sluta påstå att det är ok att göra så.



Ok, det är passiv rökning att röka omkring barnen utomhus med men det är inte alls samma grej. Jag som inte röker har inga problem med att vara i närheten av folk utomhus men inomhus kan jag knappt andas. Under fläkt eller ej.

Lägg ner röknings snacket nu. Har ni inget annat att kommentera i detta inlägget? Kul att ni försöker få Linda att verka dum när hon är 10 000 ggr bättre mamma än denna person. Fan vill skriva namnet egentligen men låter bli. Hon har allid varit patetisk. Förstår inte varför hon behöll sin unge över huvudtaget när killen inte ens ville. HA! VEM VILL HA BARN MED SÅNT TRASH?!?! Haha förlåt....som sagt...flippar. Det är synd om henne egentligen.. ;)



Moget av mig men jag blir så trött!! När hennes liv suger måste hon försöka få ner andra i skiten med. Sorgligt!

2011-01-21 @ 16:41:15
Postat av: Anonym

HAHAHAHHA!! Word säger jag bara! föregående kommentar är BÄST! klockren helt enkelt!

2011-01-21 @ 16:47:07
Postat av: LOL

Hahahha jag skrattttttar så jag dör! Ja vem vill ha barn med ett sådant trash? Kan inte vara lätt att ha barn med henne så som hon hoppar på alla. Stackars pappan och hans nya goa tjej. Ni kommer få ett drömliv med erat nytillskott. Så håll hakan högt och strunta i vad den här personen gör i framtiden. Skratta åt det istället!!

Och Linda: DU GÖR HELT RÄTT!!! Är många som velat säga ifrån och det är modigt utav dig att du tog första steget!! Du är säkert en underbar mamma, det lilla jag har sett utav dig!!

2011-01-21 @ 20:13:15
Postat av: gabriella

Hmm.. Måste säga att jag tycker det är ganska roligt att se hur alla reagerar just på rökningen, dock inte på något annat linda har skrivit. Att linda har suttit inne och rökt med ett barn i knät är väl egentligen inte så konstigt om alla andra gör det med, och det inte ens är hennes barn?! Jag tänker inte säga att det är rätt eller fel, för det är upp till var och en. Däremot är jag rökare och tycker själv att det är jobbigt att sitta i ett rökigt rum. Sen tycker jag det är ledsamt att detta bråk har gått så långt som det gjort. Men förstår oxå att man inte orkar hur mycket som helst.

Skriver inte ni hur ni känner i era dagböcker?

Det är ju precis det linda har gjort. I hennes internet dagbok, passar det inte att läsa, gå inte in och läs? ENKELT! Jag håller inte med om att detta inlägg var rätt alls. Men jag tänker då fan inte klaga, eftersom jag själv, av egen fri vilja, gick in å läste.

Allvarligt talat folk.. Vi är vuxna. Kanske dax att ni börjar bete er som det!

2011-01-22 @ 16:52:59
URL: http://bellavie.co.uk
Postat av: Anonym

Tycker verkligen att ni alla borde lämna barnen utaför de här! Båda sidor!

2011-01-23 @ 13:35:58
Postat av: Okänd

Jag vet vem Linda är sen högstadiet och det där med karma får man väl hoppas på, Linda sprang runt och hoppade i säng med varenda kille som gav henne lite uppmärksamhet och nej Linda var verkligen inte en trevlig person mot andra. Och av detta inlägg så vet jag vem hon skriver om och tycker det är så omoget att hoppa på någon som tydligen har det väldigt svårt och med självförtroendet i botten. Samt att man inte trackar ner på personen i fråga som mamma, som person, visst om du får ut något av det men inte som mamma!

2011-02-02 @ 17:54:31
Postat av: Linda R

Uppenbarligen kanske du vet vem jag är men tydligen "kände" du mig inte i högstadiet :p Haha

Tråkigt att du som " privat" person kommer och hackar på mig (i min blogg) och inte vågar stå för vem du är och samtidigt klagar på att jag har hoppat på någon med dåligt självförtroende m.m...Men samtidigt gör du samma sak?

Dessutom har jag inte nämt några namn i bloggen så jag får skriva vad jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. Dessutom verkar du ju oxå förstå vem jag menar och då kanske du kan förstå varför jag fick nog och inte orkade med hennes spydigheter längre...någon gång brister det. Och särskillt när man vet ju mycket man har ställt upp för personen i vått och torrt-och sedan bara får skit för det och blir utsatt för det ena och andra...då är det väl självklart att jag får skriva av mig i MIN BLOGG, MIN DAGBOK om hur jag känner mig...utan att du som anonym ska komma och försöka trycka ner mig...men jag tar inte åt mig, inte det minsta. Jag står för allt ja har gjort och har aldrig snackat skit om mina vänner på ett sett som skulle såra någon...så hur som haver så går jag fortfarande rakryggad!

2011-02-03 @ 13:11:04
URL: http://farrydaylady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0