Prällen!!

Har nyss haft ett "morgon besök" av Emelie =) alltid lika trevligt att bli våldgästad på de sättet =)

Idag så kommer prästen förresten hit, lite nervös är jag allt...men det ska bli skönt att berätta hur vi vill ha det och veta hur allt kommer gå till...

Ihelgen så va hon oxå här och delade en flaska vin med mig och mathilda =) va faktiskt väldigt kul..lagade mat, tjöta, skvallra och så fick vi upp killarna på dansmattan och den som verkligen inte ville utan som nästan blev uppknuffad visade sig vara grym!! Så Svante är vår nya dans guru hahah =) Vi blev ägda där :p


<3 Så här kul kan man ha med ett hårband <3

I fredags så åkte jag för första gången helt själv till Borås för en heldag till att unna mig lite extra. Så jag klippte mig o färgade håret, åt lite gott och så tog jag mig en vlförtjänt massage =) Gud så himelskt gott det var att bli lite "ompysslad" med musik, gott att dricka och tända ljus...så hedan efter tänker ja unna mig det oftare =)
Sen när ja va klar på salongen så åkte ja till knalleland och köpte en del till dopet, ljus, inslagningspapper och bordsdukar m.m och så fick ja med mig 2 halsband,
en mascara, 3 nagellack, ett hårband,
1 tunika och 1 shorta som ja ska ha på dopet tänkte jag...om ja hittar något vittskärp i tid vill säga.
Så efter en hel dag i borås och med allt ja gjorde så spenderade
ja bara strax under 3000kr...det gillar vi skarpt =)

Igår så åkte jag och Mathilda till Vara och hon tog en lång promenad med lillan medans ja va
hos tandläkaren...usch tycke rinte om det allst så ja fick lustgas till att laga ett hål i tanden...fast det är ju sprutan ja är rädd för :p usch och fy!!

Efter det så gick ja hem till Mathilda och så tog vi följe till mina bröders skola för att hälsa på en stund och så kidnappade vi även min bror för en fika sund på Vara bageri =) Så mysigt att bara sitta där med personer som är viktiga i mitt liv <3
Men sen kom det in en person som fortfarande får mig att reagera konstigt och som gör mig irriterad-det gick illningar i hela min kropp då våra blickar möttes...men eftersom hon troligen skäms så för vad hennes familj utsatt oss för så släppte hon tillslut blicken och tittade ner i golvet. På ett vis blev jag gråtfärdig men på ett vis så ville ja bara gå fram till henne och förklara hur jag/vi känner...för det har vi ju aldigr gjort...då kanske dom skulle
förstå den "andra sidan" av det hela oxå...

Men jag skakade snabbt av mig hela händelsen och blev på glatt humör
då vi gick och kollade på skor =)
Vill ha ett par nya inför lördag men dom som ja verkligen fastnade för fanns inte i min storlek =(
Så då gick vi vidare och köpte dop-band till lillans klänning-kommer bli snyggt =)

Sen så fick ja ett sms av en person som hade pratat med en utav det mest sorgsna personerna i hela världen...och h*n kan tydligen fortfarande inte stå för något som h*n själv har gjort/sagt. Men det är väl typiskt antar jag då man vill försöka skydda sin sista värdighet
då man gått bakom ryggen på alla sina vänner!
Men ett råd är att stå för vad man sagt/gjort och sen be om ursäkt istället för att gapa på alla andra...då kanske man inte slutar helt ensam i slutändan. För hur det än är-så tycker jag så fruktansvärt synd om den här personen och hoppas att allt kommer lösa sig till det bästa.
Men det är utan mig som vän för det h*n har sagt kommer jag aldrig kunna förlåta eller bygga upp en tillit till igen...

Just innan Emlie kom hit förut så öppnades våran ytterdörr och ja va helt säker på att det va emelie som kleva in men så visade det sig att älskade jonas kom hem....förstod direkt att något va fel! Så just nu är han på sjukhuset i alingsås för att titta upp varför han har "stickningar" i hjärtat :/ Han har haft det ett par dagar nu o när han ringde sjukvårdsupplysningen så tyckte dom att han skulle åka in på en gång och han fick inte köra bilen själv-då blir man ju riktigt nojig =( Han har haft samma sak för typ 2 och ett halvt år sen nu och då åkte vi in men då hittade dom inget fel på honom. Men ja sa att han inte fick komma hem utan ett svar idag...känns inte som att man ska ta lätt på sådana saker :(

Men nu måste ja göra något så ja inte går och grubblar på detta hela dagen...fast nu ringer emelie igen (tredje gången idag :p) hahah så hon kan få mig på andra tankar =) <3


Mina 2 hjärtan...skulle göra allt i världen för dem <3

Lämna ett spår
Postat av: Jennie, Livet, vardagen och familjen

va mysigt med en egendag, låter jättemysigt, något jag borde göra lite oftare.. jättefina bilde med :) sötnosen nr 1 :)



kramar

2011-02-08 @ 22:26:11
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0