Sjuk....igen :(

Blä blä blä!! Är så in i bombens sjuk just nu! Inget kul allst...har funderingar på
att fråga om svärmor vill vara barnvakt några timmar så ja bara kan lägga mig och dra
täcket över huvudet och tycka synd om mig själv lite!

Dock så mår ja as dåligt när ja tänker så för min lilla prinsessa har varit
sjuk i 6 dagar (är på bättringsvägen nu tack och lov) och då vill ja inte lämna bort
henne med hennes dumma hosta.
Det är ju vid sådana tillfällen jag bara vill ha henne i min famn och berätta att allt kommer bli bra snaert och att hon är en sån duktig tjej!

Men sen så dras ja emot de med för trots att hon är sjuk så är hon ändå på så bra humör och vill leka och skoja och eftersom minsta ljud spränger mitt huvud i bitar så får jag dåligt samvete för att jag inte lekar med henne på samma vis idag :(
Men nu vilar hon igen så ja ska väl passa på att äta och lägga mig i soffan en stund...


Hur som helst så har sista tiden som vanligt gått fortare än fortast...som vanligt :p

Tisdagen spenderade vi kvällen ute hos jonas föräldrar eftersom att det va den dagen som Issa egentligen fyllde år så då samlades bara familjen och firade henne igen...och vad mkan man säga annat än att maten som hans mamma gör alltid är så himmla god! Ilove it haha  :p

På onsdagsmorgonen åkte jag och Madde och våra underbara söta barn till nossebromarknad =)
Där mötte vi upp Emelie oxå...va jätte mysigt att gå där i det
fina vädret och kolla på alla grejer och människor.
Sanna och Lexi skulle oxå följt med med lilla bebisen mådde inte så bra den dagen =(
Fick iaf köpt 3 par as snygga örhängen till mig, en klänning, en pyjamas och ett set med kläder till Milica och så köpte jag en present till älsklingen i försenad "årspresent" hahaha...vi är inte så bra på de där :p

Sen när älsklingen kom hem den dagen så åkte vi till alingsås för att köpa lite smått och gott...så efter en runda på jysk, öb, storken, babyproffsen och Lindex så fick med oss massa grejer...hela bilen va full =)
Blev lite sockar, hårspännen, solskydd till bilen, en grym grill, tändvätska o allt sådant,parasollskydd, ett "grillverktyg" trädgårdsverkyg och slang, ute möbler till framsidan.
Sen så beställde vi även utemöbler till baksidan och till de så köpte vi dynor, dukar och
ett as snyggt stort parasol =)

Den dagen va ja helt slut efter att ha gått och stått upp hela dagen, förutom alla miljoner gånger
vi hoppade in och ut ur bilen då :p


Dagen efter så fick vi besök av Sanna, henens bebis och Sandra...super mysigt! Lillan hittade ju verkligen ett nytt sett att "leka" med sandra hahah gosade hela tiden typ så vi alla skrattade
och nästan fick kramp i magen hahaha! Sen mös ja ju en hel del med lilla bebisen som
även Milicia var väldigt fachinerad av Lexis fötter och strumpor haha :p


Och sen på torsdagskvällen blev vi överbjudna till grannen som ville bjuda oss på middag!
Det gillar vi =)

Så efter att vi tryckt i oss sötpotatis, tsatsiki, sallad, och massa olika goda köttbitar så tog
killarna några öl och så spelade vi Sänka skäpp :p haha töntigt men as kul ju!


Sen i helgen så satt vi mest hemma och gosade med vårat underbarn som tagit sina första
steg i gåstolen till våra applåder haha stolta föräldrar =)
Sen har hon börjat med "pincet greppet" och det är ju spännande att bara sitta och titta på henne =) Trot att hon haft en fruktansvärd hosta och varit snorig så har hon haft ett bra humör och charmat oss som vanligt...duktig tjej...bättre än sin mor som blir super vek och som
ett litet barn
så fort jag blir sjuk :p


På lördagen kom även jonas föräldrar och kollade film och åt lite godis med oss medans dom väntade på att isabells 18årsfest skulle ta slut så dom kunde åka dit och städa medans hon gjorde premiär ute på krogen haha...tänka sig att att det bara är 4 år sen man själv va i samma sits men redan har tröttnat på det :p Hur som helst så hyrde vi den svenska filmen PUSS...och ärligt talat så va den riktigt grymt dålig!! Vi fyra satt mest och skrattade åt den patetiska filmen...nej usch aldirg mer säger jag bara!

Igår va vi på sjukhuset med lillan för att ja tyckte bara att det blivit värre de senaste dygnet!
Hon hosta så hon spydde upp massa slem...haft lite jobbbigt att andas m.m...men på vägen till borås så blev hon mycket mycket bättre och dom sa att det bara var en vanlig seg förkylning som tur va... Är väl jag som är löjlig oh överbeskyddande...vet inte vad ja skulle göra om något hände henne =(


När vi kom hem så planterade ja och mathilda massa blommor och gjorde iordning en fin kruka med dekorationer till möblerna på framsidan och det sa bara PANG så blev ja döööösjuk =/
Ont i huvudet, öronen, halsen, ryggen och snuvig...så det va bara att äta lite kvällsmat
och lägga sig och så fort ja la huvudet på kudden så somnade jag som en stock =)

Förresten så är ju den nya designen uppe som ni kan se =) Dock så är det lite broplem med att få upp arkivsidan på de rätta stället men jag är ändå super nöjd med resultatet hittills=)
Det är Jennie som gjort den med helt fri händer och ändå fångat det jag tycker är allra viktigast <3 Här har ni hennes blogg om vi vill titta in =)

http://jenniesays.blogg.se/

♥Stora tjejen "försöker" äta själv och detta blir resultatet ♥


Lämna ett spår
Postat av: Jennie, Livet, vardagen och Familjen!

va kul att tycker det blev fint.. :)

Inte roligt att vara sjuk, din stackare. får väl hoppas du kryar på dig snart! :)

kramar

2011-04-05 @ 19:17:45
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0