Ensamt...

Shiit vad ensamt, tyst och tomt det blev här hemma i samma sekund som Jonas stängde dörren och åkte med Gustav på en spontan trip till Borås...självklart ville dom ha med sig lillan...Dock kände inte ja för det så ja valde att stanna hemma...men nu undrar ja om jag börjat ångra mig? Även om det är väldigt skönt att vara ensam ibland så är det ju så tråkigt...och det känns såå himla tomt utan mina 2 älsklingar...
Men jag ska passa på att läsa ut boken jag började på nu i veckan, får mina nördperjoder då jag kan läsa hur mycket som helst och sen vänder det till att jag inte enst tar i en bok på flera månader. Sen så funderar ja på om jag ska ta mig och springa 5 km eller om ja ska åka någonstans-har ju bilen hemma idag =) Längtar verkligen tills vi ställer på sommarbilen oxå så man alltid har en bil hemma och har möjligheten att åka precis när man vill =)
Förstår inte hur jag klarade mig utan körkort innan, det ger ju en sådan frihetskänsla eller vad man säger :p

Hur som haver så har veckan tickat på i snabb takt som vanligt och vi har gjort massor!
I tisdags så åkte vi till BVC, MVC och förlossningen...Milicia har redan växt 14,5 cm sen hon föddes och väger nu hela 7,730g!! Herregud vad stor hon blivit! Hon fick även sina sprutor (5 månadersvacc) och hon va såå himla duktig, hon gjorde knappt ett enda pip...stolt mamma =) Det va väl värre när ja sen åkte och tog blodprov för uppföljning sen mitt dåliga järnvärde efter förlossningen haha...nej men ja har faktiskt blivit mycket bättre och tar
det som en "man" ahahaha ;p
Sista anhalten den dagen va ju ett aurorasamtal med förlossningsavdelningen i Borås...och efter det mötet så känner jag att jag äntligen kan lägga hela den historien bakom mig. Fick bekräftat att det var dom som hade gjort fel med bemötande och handlingsförlopp och att det inte bara var något som jag o jonas störde oss på. Så nu får den läkaren sig en avhyvling...och det känns gött =) Nu gäller det bara att jag ska bestämma mig om jag ändå "vågar" att föda normalt med nästa barn eller om jag hellre vill ha ett planerat kejsarsnitt...är väldigt kluven om det men det återstår
och ser när det är dax :p


En kväll så va ja o Mathilda duktiga och skulle tvätta våran altan tänkte vi...så vi sprutade på ett medel som är till för sådant och medans det skulle ligga och dra sig så tog vi tag i gräsmattan som jag villle bättra på med nytt gräs...och när vi gräver där så utbrister mathilda att det "för fan är ett träben här!" Själv blir jag full i skratt och får försiktigt förklara för henne att det kallas för en Rot hahaha...hon har så härliga uttryck ibland alltså =)
Sen efter att jag hade tröttnat på att svepa  runt med högtryckstvätten på altanen så tog Mathilda över en stund...och rätt som det är så hör jag bara "pang" och då vänder jag mig om och möter hennes lite förvånande blick medans hon håller högtryckstvätten i två delar....Hur fan lyckas man bryta av en sådan undrar jag då? Men jag bara skrattade och sa att så kan det gå... Jag tackar innerligt för hjälpen men håll dig hemma nästa gång mathilda!! (Skämt och sido :p) Älskar dig <3

Igår så fick vi först besök av Jonas älskade farmor Elisabeth =) Hon och ja grejade lite med min symaskin, fikade och kröp sen runt på alla 4 i trädgårdslandet och grejade haha hon är bara för härlig den tanten =)
Sen kom Ewe, Johan och deras lilla gudomligt söta Elliot hit och våldgästade oss =)
Så himla söt den grabben va-och han luktade bebis lååång väg! Så mysigt! Dom stannade till grillningen på kvällen med grannarna Malin och Linus...är redan 3 gången vi grillat
med dom i år,och fler gånger lär det ju bli =)
Mathilda kom oxå sen och då spelade vi allesammans någon mmix av fotboll/handboll och brottning på baksidan medans barnen låg och sov =) Så himla kul...dock så har jag blåmärken på benen idag för Mathilda fick in en redig spark på smalbenet på mig-ajajaj!
Men hon fick igen det när hon skulle nicka bollen och träffade med all sin kraft på sin näsa- så klantigt att hon började blöda :p Men vi älskar verkligen henne ändå :) Gullunge =)
Efter att vi tjejer vann tuneringen så blev vi sittandes på baksidan med masssor av tända ljus och bara njöt av lugnet och snackade massa skit...Kändes som en riktigt bra sommarkväll faktiskt =)

Imorgon så åker vi upp till Pernilla o Patrik som ville ha Jonas hjälp med att sätta upp ny bräfodring på deras nya hus =) Så medans grabbarna roar sig med det så tar vi tjejer och fikar ett par timmar innan vi ska hem och ha grillkväll med massa nära och kära-äntligen är det dax att inviga våra trädgårdsmöbler och den nya grilllen...och så får grannarna hoppa över stacketet och komma till oss ist =)

Nej nu sja ja passa på o rå om mig själv lite medans ja har massa tid över... =) Får bli lite gammla bilder på min sötnos för ja har inte haft tid att töma kameran i veckan :p



Lämna ett spår
Postat av: Jennie

nämen vilka fina bilder, måste va en riktigt proffsig och duktig fotograf som tagit dom.... ;P hihi

2011-04-15 @ 21:26:12
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0