Tiden går =)

Nu har vi redan haft vårat parhus i en hel vecka och 1 dag...och vi har hunnit med det ena och andra...är ju väldigt effektiva, och får så bra hjälp...sen så är ju Jonas en mästare på de han gör oxå-allt han grejear med blir kanon!! Är så stolt över honom hur han sliter och grejar hela tiden...bara för att vi ska bli klara i tid och att vi 3 ska få de så bra som möjligt! Man har ju märkt hur han mer och mer nämner förlossningen och allt som har med det att göra....tror nog han börjar bli nervös utan att han vill säga det till mig-de är ju han som är den coollugna och smarta utav oss haha :p Nej ja är faktiskt lite stolt över mig själv oxå-trodde ja skulle va bra mycket mer nedstämd och rädd inför allt som komma skall men känner mig faktiskt bara nervös-men på ett bra sett....längtar ju så efter att få se den lille och få ligga och gosa lite =)
Idag är det ju bara 2 veckor och 4 dagar kvar-förhoppningsvis så går ja hela tiden ut...vill ju hinna komma iordning i de nya hemmet lite innan hela vardagen kommer förändras :p
Va på mitt nästsista MVC besök idag och allt va bara finfint...har bara gått upp 10,5 kg totalt än så länge...trodde de skulle bli mycket mer...känns som det iaf de sista 2 veckorna har ja ju varit som en elefant typ haha...kanske inte riktigt men vissa dagar har det fasen känts som det :p Och en annan rolig grej va att bebisen redan har fixerat sig...kunde inte sluta skratta när barnmorskan skulle trycka på magen och känna efter bebisens huvud-kändes ju som hon skulle kittla mig haha.
 Barnmorskan va lite ledsen att det va sista gången vi skulle ses, hon ska nämligen ha semester i 2 veckor nu...och hon tror inte att ja kommer gå tiden ut-men de håller ja tummarna för iaf!


Mathilda har varit här lördag till tisdag och hjälpt mig.-tur det..hon gav mig en spark i röven så nu är lägenheten städad, packad till stor del, kakel nertaget, taklister slängda, golvlister är nerplockade slipade och målade och dessutom så har vi flyttat hur mycket grejer som helst medans jonas har grejat i huset...
Så idag är faktiskt ända dagen ja inte gjort något. Eller jo ja har ju varit i huset med jonas mamma och mormor och hjälpt dem när de tapetserade vardagsrummet åt oss-blev kanon bra!!! Älskar den tapeten bara mer och mer för varje gång ja ser den...tur att jonas övertalade mig om att ta den =)

Nej nu har jonas ätit klart så nu ska vi iväg och greja igen-ska förbereda så vi kan kakla köket i helgen...vill ha de gjort innan den riktiga målarfirman kommer och tapetserar köket åt oss... Den tapeten är ju snordyr så man vill ju inte riskera att man gör fel direkt. Annat är det med halltapeten som vi hitta till ett kanonbilligt pris så de kompenserar ju varandra lite grann iaf. Måste dra nu så vi blir klara i tid, jonas har nämligen bokat en badkväll med mig säger han om vi inte kanske ändrar oss och hyr en film bara...va så länge sne vi kunde sitta ner o bara njuta i lugn o ro....

(Bilder kommer kanske imorgon-har ej tömt kameran än)

Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0