Tånga?

Så tråkigt att man får höra att någon har bränt ner tångahallen här i vårgårda...men man blir mest irriterad över att brandbännen och polisen åkte från platsen då de hade släckt "den anlagda" branden första gången för att nån timme senare komma tillbaka och då är allt övertänt och inget går att rädda... Hur tänker man då egentligen, särskillt när pyromaner oftast återvänder till brottsplatsen?
De är säkert nån dum ungdom som vägrar att cykelfestivalen ska flyttat dit ist för på "torget" haha!


I fredags va väl min ända lediga heldag förra veckan så ja åkte till vara och umgicks med emelie & emelie...vi bakade smörgåstårta, testa massa kläder, tjöta hål i huvudet på varandra och nusa med barnen så klart :p Va en mycket trevlig dag, och som vanligt så kom ja hem försent-gör alltid de dom gångerna ja varit hos emelie haah så älskade jonas hade redan varit i affären och inhandlat massa gott inför våran myskväll...
Älskar att avsluta och starta varje dag med honom-känns som en lyx att få vara i närheten av den människa man verkligen älskar!

De sista dagarna har ja jobbat tolvtimmarspass..men de har gått väldigt bra trotsallt tycker jag =) Och idag och imogron är de sista jobbdagarna innan ja är ledig ett par dar...borde kanske göra lite ärenden då och hälsa på lite folk som ja inte hunnit med på den sista tiden?

Men de finns en grej som stör mig fruktansvärt mycket...eller de skrämmer mig mer än gör mig arg...för det är någon/några som håller på och tjuvringer till mig titt som tätt-oftast då ja är på jobbet...och på de mest konstiga tiderna, ibland på en vardag natt mellan två och tre eller som i lördags halv tio på morgonen?  Är ju inte så kul att det finns någon patetisk människa där ute som inte kan släppa mig från sin hjärna och är så besatt att den vill höra min röst..och så säger personen/personerna inget heller vilket oxå är störande, för om dom nu vill något så säg det ist för att vara helt tyst!
Men ja brukar ju lägga telefonen så nära maskinen som möjligt så dom får höra på ett störande ljud ist för min vackra stämma-eller så ger ja telefonen till nån av arbetskamraterna som tycker att detta är hur kul som helst att jäklas tillbaka...tänker ju inte ge personen previlegiumet att prata med mig om inte personen säger något själv :p
Finns säkert några av er som tycker att ja ska skita i att svara men man vet ju aldrig om de är sjukhuset som ringer, mäklaren elle rnågon i familjen...


Som ni alla vet så va ja/vi 100 % säkra på ett hus som vi hade vunnit budgiviningen på...men nu efter två veckors tystnad så hör mäklaren av sig och säger att dom inte längre ska sälja huset! Va faaaan...tror ni ja blev arg då eller?!
Vi som har letat hus i ett års tid nu och inte hittat de perfekta ännu men när man väl hittar ett som ligger bra, är fint, bra byggt, i fräscht skick och man VINNER BUDGIVINGEN och till och med fick ett preminulärt inflyttningsdatum så ska försäljningen gå tillbaka? Varför? Jo för de klantarslen hade ingenstans att flytta-tittar man inte upp sådant först?!!!!
Aja de är som de är så efter att ja har lugnat ner mig ett par dagar nu så har vi bokat in 3 nya hus osm vi ska titta på...ett va i Vara som vi kolla på förra veckan men de kändes inte allst bra...så vi vände typ i dörren och dumförkladere även de säljarna...och nu sitter ja spänd som fasen eftersom vi ska titta på ett annat hus i Vara som ja verkligen tycker är super snyggt innuti och har en bra planlösning och är lagomstort...dock så får vi se vad jonas tycker och hur huset känns när vi kommer dit imorgon =)
Och nästa vecka så ska vi titta på ett väldigt charmigt hus här i vårgårda...dock är de ganska gammalt (men nyrenoverat) och lite för litet...bara på 99 kvm så vi ska kolla upp om det r möjligt med med utbyggnad, marken m.m innan det kan bli intressant till 100% Men ja har ju världens händigaste karl så om det skulle funka hade de ju inte varit några problem-och så kanske man höjer värdet lite-två flugor i en smäll-det gillar vi!!

Borde ta tag i mig själv nu och sätta på mig kläder och äta frukost...men ja är ju helt galen i min morgonrock så jag vill inte ta av mig den haha!


Bild tagen när vi va i alingsås förra helgen...


Lämna ett spår
Postat av: annelie

Jisses sicken mage du fått nu:)Hoppas allt är bra! får ta en fika snart!

2010-06-01 @ 19:15:02
Postat av: Linda R

Absolut annelie! De är bara s¨lå en pling nån dag så tar vi en fika, va ju jätte länge sen nu :p

2010-06-03 @ 10:25:58
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: jennie

eller hur! :) Nu äre sommarkänslor så de ryker om de^^ Fin bild på dig :)

2010-06-04 @ 09:24:38
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0