Älskar tillvaron!

Mm vad ja älskar att bara stanna upp en sekund och fundera på livet...mitt liv närmare bestämt.
Och så inser jag att ja är lite avundsjuk på mig själv-att ja inte kan få stå utanför och beundra allt ja har på avstånd...få stå där och vilja ha det "hon" har...alltså mitt egna liv.
Låter kanske egotrippat men menar att man borde stanna upp ibland och inse att man har så mycket mer än vad man tror att man har, så spring inte runt och va avundsjuka på andra människor för troligen så har du allt det där själv...bara de att du inte stannar upp och ser det oftare!



Min födelsedag va då i måndags...en riktig ttrevlig dag med lite kvalitetstid med min bror, emelie, älsklingen och sen kom hela Jonas familj på kvällen och grattade mig...satt och fika och öppna massa paket...fick dvdfilm, choklad, blommor, godis, doftljus, prydnader pengar m.m
Och mitt uppe i allt så va ja super glad över att lilla Mathilda plingade på dörren en stund innan och överraskade mig med paket-fick ett halsband med matchande örhängen...så fina...har använt dem varje dag sen dess :p
När jonas familj hade åkt så började jonas o gustav spela worms så ja o mathilda drog ut på lite äventyr...hamnade i lekparken där vi "posade" lite och skvallrade om allt mellan himmle och jord...Känns helt fantastiskt att vi börjat umgås så mycket igen-vad skulle ja göra utan min kära barndomsvän som vet ALLT om mig? I love you Mathilda =)


Överraskningen som lsklingen hade planerat blev uppskjuten en dag så igår efter att vi va hos M*********centralen så åkte vi och tog en fika på bakgården i alingsås, sen gick vi i storken och shoppade lite men hittade allra mest inne på JC där hans syster jobbar...alltid lika kul att slänga in jonas i provhyten medans vi kastar in alla möjliga kombinationer av kläder...tror helt ärligt talat att jonas oxå gillar det för han skrattar och tööntar sig lika mycket som oss, och så köper han ju kläder de gångerna vi är där-ni som inte känner honom så avskyr han att köpa kläder haha :p
Men den här gången köpte han ett par LJUSBLÅ byxor (så jävla snygga!), två t-shirts en as gool skinnjacka och en tröja...sen så fick ju jag 2 klänningar och ett linne i en liten present oxå...
men efter turen på shoppinggatorna tog han med mig till djurbutiken och så fick ja välja vilken guldfisk ja ville med alla tillbehör som ja ville ha, så allt blev som jag tänkt mig... ahah Han hade varit där några dagar innan för att planera allt så ja skulle fått det när ja fyllde år men så insåg han att de va så mycket att välja mellan, skålar, fiskar, tillbehör, stenar, grus, växter m.m så han gav upp och lät mig göra de själv :p

Så efter mycket tjötande med den trevliga tanten om de ena och andra så va vi äntligen på G hem igen med två fina Slöjdstjärtar (sådana fiskar som ja ville ha-alltså hete de inte guldfisk som ja först trodde-dom va ju riktigt fula och de va därför jonas blev så nervös för han visste att de inte va sådana ja ville ha eftersom ja hade beskrivit dem ) Så vi höll på ett bra tag med att spola sanden, tvätta stenen, skålen och allt annat som ska göras och tillsist så fick fiskarna sitt nya fina hem...ja va verkligen jätte glad =) De flesta tycker väl att ja är lite smått dum i huvudet nu men de får ni gärna tycka haha :p

Jonas har döpt den ena fisken till Bruno ahah så ja ska försöka komma på ett annat namn till den stora tjocka fisken... Tyvärr ser mna inte på detta kort hur stora och fina fenorna är!

Mer hann vi inte göra inna de plinga på dörren och då kom syskonen och sussi från lidköping för att fira mig =) Blev självklart fika då oxå och liksom dagen innan så gick våra hembakade bullar åt fort-särskillt vaniljbullarna (undar vem som hade gjort dom hihi) Barnen uppskattade verkligen snickerskakorna så nu är även dom slut så de blir till att baka i veckan igen (är nämloigen lite smått beroende av dom själv hihi) Fick en super fin morgonrock av sussi som ja önskat mig...den är hel vit, är super mjuk och har lite volander på sig så den ser ut som en liten klänning nästan...sitter i den just nu =)
Sen åkte vi allesammans till godisgruvan i alingsås och köpte massssor av godis...så nu ligger de en jättte skål med godis framför mig som läskar rätt mycket...funderar på om ja verkligen kan lämna den här när ja åker och jobbar om en timme hahah...får nog sno med mig lite så ja har i reserv :p



Fina klääningar inför sommaren =) Den längst till höger fick ja hem på posten förra veckan men har inte orkat ta kort på den tidigare :p

Vackra blommor som pryder hemmet efter alla kalas...älskar sommarblommornas fäg...blir så glad =)

Eftersom min dator är såå seg idag så får ja avslöja hemligheten imorgon ist :p

 


Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0