Söndagsdax!

Har haft en väldigt, väldigt lugn och go helg med Jonas...har inte gjort många knop om man säger så! Förstår inte hur trött man kan bli av att jobba natt...helt seg i skallen. Ochpå tal om skallen så fick ja bli hemkörd natten til fredagen :( Jag mitt jävla klant arsle skulle lyfta en grej som vägen en del så ja tog i för kung och fosterland och PANG rakt upp i maskinen slår ja i huvudet! Jäklar vad ont de gjorde...gick som tur över rätt snabbt men då kom illamåendet iat :( Var rädd att de blivit en liten hjärnskakning...så de skicka hem mig :( Kröp ner hos älsklingen som höll om mig till ja somnade...sov 12 timmar i streck och tog en alvedon så gick det över-skönt det!

Fredagskvällen hyrde vi en film "inglerios bastards"...blev väldigt besviken då ja harde föörväntat mig något helt annat...var ju så mycket "snack och lite verkstad" om man uttrycker det så :p
Lördagen så gick ja o babe upp tidigt och åkte iväg till knalleland i borås...blev en hel del shopping =) Jonas köpte 4 stycken t-shirts, mjukisbyxor och ett par skidglasögon till mig som han tyckte att ja skulle ha...gullunge =) Själv så köpte ja mig ett par jeans, en lila tröja, mascara, vantar, hårspray, och självklart ett par skit snygga skor...kunde inte motstå!! Blev även en ny skidjacka oxå =) Unnade oss oxå en god lunch på en resturan ja aldrig kommer ihåg namnet på, men gud i himmel vilken god potatisgratäng dom har!!

Tog svängen förbi jonas föräldrar och sen åkte vi förbi pernilla o bengtssons nya hus dom köpt o titta hur långt de kommit med renoveringen...jonas hjälpte till ite medans ja stod o kolla på några som hade kört ne ri diket :p Hhaha Gustav var där o hjälpte dem men de gick inget vidare så tillslut åkte ja o bengtsson dit och fick ge en hjälpande hand...men ja trodde ja sklle dö-va ju hur j*kla kallt som faan...citerar jonas "Detta är helt jävla otroligt ju!!" Håller med och tycker verkligen att vintern borde avta snart, helst förra veckan :p
På lördagskvällen skulle vi hittat på något men vi var helt slut så vi hamnade framör robinsson finalen ch en film igen...ovanligt va :p Sen hade ja tydligen somnat i soffan och jonas fick inte liv i mig...hahah är man trött så är man!!

Åh förresten, har grejat lite här hemma igen...fått lite kli i fingrarna och vill göra om hela tiden :p Åkte till Bernomöbler i veckan och gick runt där en stund, hitta stolsdynor till våran nya köksgrupp men när ja kom hem så var de nästan 2 cm för korta i framkant och så vill ja ju inte ha det! Åkte tillbaka med dem och special beställde efter en mall som älsklingen va så duktig och gjorde åt mig, han är redig han =) Fick med mig en as snygg matta vid första besöket oxå...en beige "luddig" matta eller vad man ska säga...så ja åkte hem och slängde ut våran gigantiska matta (inget fel på den men man tröttnar ju som på allt annat) och la dit den nya...och tada!! Rummet blev som nytt, blev grymt mycket mer golvyta och jätte gosigt att gå barfota på den mjuka mattan =)

Idag blir de kanske att vi drar ut en sväng, jonas vill åka pulka :p Eller lättare sagt få mig till att göra de så han kan pilla med hemmabygget som han kallar det :p hahaha men vi får väl se hur det slutar :p


 

Skidglasögonen och jackan får ni se bilder på när ja kommit tillbaka från semestern, antar att de blir ett par bilder tagna då =) Är ju bara en vecka exakt kvar idag =)

Måste erkänna att ja är så avundsjuk, grymt jäkla avundsjuk på min storasyster för tillfället :( Hon sitter nere i malaysia nu på stranden och gottar sig-åh hoppas de börjar regna eller att du solar så mycket att du tappar all färg innan du kommit hem :p Nej självklart önskar ja att hon får en underbar resa, men man får ju massa tanker i huvudet...är ju ett år sen nu sen vi va nere i asien i hela 7 veckor!! Sitter o kollar på bilderna och tänker på allt roligt vi gjorde och fick se när vi var där! Nästa söndag tex så satt vi på bussen från thailand till malaysia för andra gången...och de menas med att de va den hr kommande veckan, fast förra året alltså som ja åkte parasailing, världens coolaste känsla-ska göra de igen om ja får chansen-utan att tveka!! Längtar så efter en ny solresa, men eftersom vi åkte på de i våras så får jonas välja detta året o då blir de vinterresa för han är så ivrig på att hoppa upp på sin snowboard igen...stackarn fick ju inte göra de förra vintern :p


Fy f***n vad hjärtat pumpa på mig där alltså..var rädd, nervös, uppspelt och helt frälst på samma gång!
Sammanfattat var resan helt underbar, vill verkligen göra det igen, igen och igen...hade ju inte varit fel att flytta utomlands, men ja hade saknat för många för att kunna göra det. Att få resa genom t3 länder på 7 veckorstid har fått en att tänka på hur stor våran jord är egentligen, finns så mycker ja vill uppleva-och som ja kommer att få uppleva tillslut...åh vad ja längtar! Men nu när man fått sig ett riktigt jobb så kankse man ska spara för att unna sig en sån här resa igen..vem vet vart vindarna tar mig och jonas =)
     
   
Har hundratals bilder som ja skulle vilja lägga upp men har inte tid  för nu ska ja göra en tacopaj tänkte jag...sen blir de en himlans massa nys med älsklingen inna ja ska iväg till jobbet igen...helgerna går för fort!!


Lämna ett spår
Postat av: Anonym

ja vi drar efter jul eller nyår tycker jag

2010-01-31 @ 20:43:03
Postat av: Linda

Vem är detta då?

2010-02-01 @ 08:37:17
URL: http://farrydaylady.blogg.se/
Postat av: sändrew

ÅÅÅ ja vill med igen.. kollade på bilder häromdan ja oxå... ja frågan är vart det bär av nästa gång.. Men än så länge e det min Bästa resa av alla!!!!! <3

2010-02-01 @ 15:01:47
URL: http://sandraabelsson.blogg.se/
Postat av: sebb

sebb var det

2010-02-01 @ 20:54:06
Postat av: Linda

Hahaha okej sebbe :p

2010-02-02 @ 18:26:35
URL: http://farrydaylady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0