Ikea

Sista dagarna har jag haft finbesök här hemma...nämligen guldklimpen mathilda såklart =) Vi har bara gosat, spelat mollkka, varit ut på en cykeltur, gjort lite inköp till lägenheten, hyrt film, och lagat mat...Alltså har vi bara njutit och umgåtts. Sen så va vi faktiskt väldigt duktiga idag då vi har skrivit två as bra CV:n =)

Sen så har jag varit på kalas för min älskade lillebror... Att Nick redan hunnit bli tio år är helt otroligt...minns ju han som en liten bebis =) Världens snällaste och goaste lilla människa som förtjänar allt det bästa han kan få!

Sen i helgen så va ja o älsklingen på ikea!
Råkade köpa lite mycket grejer men på något vis så lyckades vi pussla ihop allt så de fick plats på släppkärran....men de va inte många millimeter kvar på varje sida kan ja säga er men eftersom min älskling är så jäkla smart så lyckades vi på något konstig sätt :p Kan ju säga att mina fötter värkte som fasen i bilen på väg hem...har ju börjat få lite vatten i fötter och fingrar nu de sista veckan så det va väl inte de bästa jag kunde göra att stå upp i 7 timmar i streck haha...får väl skylla mig själv men måste ju passa på inann det blir för jobbigt om magen fortsätter växa i dne här takten :.p
Totalt så blev det två stycken nya soffor inhandlat, en stooooor och speciallbyggd (måttanpassad) garderob, matta, soffkudar, glas, bestik, förvaringslådor och massa praktiska "burkar" till makaroner, spagetti, mjöl m.m och annat små plock som man lägger ner i kundvagnen...tycker ju om när det är organiserat och fräscht i köksskåpen så imorgon ska vi till radhuset igen och mäta kökets bänkskivor, kakelytor, golv, och de flesta av skåpen för ja ska byta ut alla hyllor där i så man får "utdragbara" hyllplan...praktiskt, smart och jäkligt smidigt så det ser jag fram emot =)

Imorgon ska vi även åka iväg o kolla på tapeter o kakel på ett ställe här i vårgårda som vi inte varit inne på tidigare...måste ju bestämma oss för vad vi ska ha och vart och så ska vi beställa allt SENAST på måndag så allt hinner komma tills vi får nycklarna...är lite nervös på något mysigt sätt :p
Sen kankse ja är lite små pirrig för vi ska på föräldrakurs imorgon för första gången =) Spännande och se om de är något att ha eller inte...Är ju inbokade på 3 möten men får se om vi går på alla om vi tycker det känns rätt såklart :p

Ska hinna med lite mycket möten nu på 2 veckor...3 föräldrakurser, ett föräldramöte (försäkringskassans info träff), MVC-besök,ett  möte med aourorabarnmorskan, möte med Stefan, tandläkarten, klippning, arbetsförmedlingens jobbcoatch, 2 stycken bankmöten, och så ska vi hinna beställa alla tapeter, golv, kakel, och annat material...plus att vi ska hinna till Ikea en gång till och köpa bänkskivor, två garderober, en spegel och hämta sista delen till våran garderob vi köpte sist som inte fanns inne för tillfället så dom skulle beställa hem det igen....ja ni ser-inte fasen får man ligga o ha sovmorgon trots att man är sjukskriven till 100%...är väl bara att vänja sig antar jag :p

Älsklingen har varit borta här i tvådagar och tydligen så ser han väldigt stor skillnad på magen redan...han tycker den har blivit mycket större haha...Mysigt att ha honom i närheten och smekandes på magen hela tiden...man blir så lugn och sansad...känns speciellt att få dela detta med honom =)


(Vrider mig lite så antar att ja ser lite väl smal ut på detta kort)
Som jonas sa: Minns ju knappt hur min älskling ser ut smal längre....

Håller väl med honom i det...man växer ju sakta men säkert hela tiden så jag minns fasen inte hur det är att se mina fötter hela tiden, sätta sig vid matbordet utan den stora magen, eller framförallt att sova på mage-gud vad ja längtar efter det!! Men förutom att sova på mage igen så är det inte så jätte mycket ja saknar eller tänker på för jag ser inte graviditeten som något jobbigt (än så länge får ja väll tillägga) förutom foglossningen då ja arbetade... utan tycker att det är väldigt mysigt och spännande...känslan när man får en spark eller då älsklingen kommer och håller om en bakifrån och smeker magen ger en sån varm o go känsla som ja troligen kommer sakna enorm...men samtidigt längtar ja tills det lilla knytet är här i vår famn och doftar just bebis...vill lära känna den lilla personen och få se hur han/hon ser ut....ghaaaa kan inte vänta längre efter vårat lilla troll!!


Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0