Överlycklig!

Gårdagen blev ryktigt lykad efter allt!
Lyckades med emelies hjälp ta min sista spruta så nu kan ja åka utomlands hur mycket jag vill utan att behöva vara orolig att får massa skitsjukdomar man kan få där ute =) Vi (ja jonas o gustav) pratade om att åka till Malaysia i vinter...finns så många öar där som bara väntar på att vi ska komma =) Min bästa tid i livet var ju när ja sandra o älsklingen låg på tioman island på malaysias östkust!! Och nu, vem vet...nu kanske ja får besöka ett par stycken till!! "HOPPAS"

Hahah vad ja kan sväva ut i mina egna tankar-åter till gårdagen :p
Efter att ja hade gråtit ner hela emelies hals o jacka så tog vi ett strög i bilen o tjöta om allt möjligt...sen åkte vi en sväng till min mor =) Där visade ja stolt som aldrig förr upp mitt plåster...lekte lite med barnen o tog en cigg tillsammans sen drog ja o emelie till g-torp...Tog en fika me tina men de varade inte så länge. Men så kom mathilda och vi satt på uteserveringen ända tills solen hade gått ner bakom huset, blev lite kallt då så vi drog hem till mathilda...raceade till vara =)
Kollade in hennes lägenhet som hon renoverat-riktigt snygg måste ja säga!!
Sen skrev vi ett brev och åkte ut till olyksplatsen som tog våran Emils liv...var där ute en bra stund...finns inga ord att beskriva känslorna med!
På väg tillbaka till vara släppte ja av emelie o var halvvägs hem till mathilda för att släppa av henne men så blev hon hungrig så vi drog till hanssons...blev en hel del skvaller med angelica (hon jobbar där)...så vi tre bestämde att vi ska dra till Gretasgay bar i GBG nån dag....haha fråga inte hur de kom på tal :p

När ja äntligen var hemma så gick ja o älsklingen till affären...köpte lite mat och godis...köpte även en liten gullig almenaka så ja kan skriva i allt som händer o särskillt mina jobtider-svårt att hålla koll annars =) blev även en diskborste, damvipa och ett tvättställ som matchade varandra-hur sjukt snygga som helst! Blev även en korsordstidning-våran nya hobby enligt Jonas! Får väl lite skamligt erkänna att han o jag brukar ligga ihop kurrade under ett täcke och lösa korsord tillsammans...låter fjantigt men de är väldigt mysigt och vi får oss massa skratt tillsammans för vi kommer på så sjuka lösningar ibland!! 
När maten var upppackad o vi ätit en god kvällsmat (skrde mig självklart i handen då ja skulle dela brödet!) så blev de en stund framför tv:n....när jonas plötsligt frågar mig;

-Vill du åka till Paris?
-Vad menar du?
-Vi ska åka dit i november.
-Vilka då?
-Du & jag...
-Jaha vad kul! Varför de...
-Min far fyller ju 50...så ja sa till mamma för ett par veckor sen att vi följer med.
-Öh okej. När?
-November, är de okej med dig?
-Ja det är klart det är okej!!

Vad som hände efteråt borde ja inte skriva här men jag fira att ja är tillsammans med världens finaste människa...och att varje dag är en överraskning med honom!

Nu ska ja äntligen ta mig o äta frukost o sen dra iväg till skövde. Ska besöka farfar som ligger inne på KSS efter att han fick en stroke för några dagar sen. Lider verkligen med honom...han har aldrig varit sjuk i hela sitt liv och helt plötsligt får han inte komma hem...måste vara förjäkligt. När ja ringde honom härom dagen blev han ledsen...och även ja...men försökte döölja de och berätta att ja skulle komma ist... Blev en chook att höra honom ledsen...han har ju alltid varit så glad, framåt och aldrig bekymrad o så nu är de helt omvänt =( Vet inte hur ja komme rreagera när ja kommer dit...han  har ju aldrig varit gammal (i kroppen alltså) utan alltid så pigg, alltid massa promenader med sina älskade hundar...och nu på en dag sitter han i rullstol...Men framstegen har ju börjat synas så lite hopp har man ju =)

Nu måste ja verkligen dra!


Paris och Venedig är ju romantikens två huvudstäder...så ja är överlycklig att få åka dit med Jonas!

Lämna ett spår
Postat av: sandrew

de va en höjdpunkt när vi va ute o reste.. UNDERBART.... Värst va du ska ut o se världen då.. lite avis.. :P Hoppas du får en bra dag på kss iaf.. pöss på dejj

2009-09-15 @ 15:15:38
URL: http://sandraabelsson.blogg.se/
Postat av: Jennie

ja hon är en riktig liten gullunge hehe :D

gretas Gaybar ja, Angelica pratade om det förut så det blir nog en tripp dit nån helg :D

2009-09-15 @ 17:57:31
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: ennie

jo självklart :D de hade vart riktigt kul :)

2009-09-15 @ 22:19:11
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0