Begravning...

Kom hem för en liten sutund sen...har varit iväg hella dan.
Gick upp super tidigt för ja har inte kunnat sova, har nästan blivit en vana den sista tiden =(
Mitt i dimman kolla ja på klockan, blev galen o väkte jonas o sa att han hade försovit sig-men klockan var bara halv tre!! Var ju för fasen 3 timmar kvar innan larmet skulle gå...hmm as konstigt...kolla på klockan men förstod ändå inte! Kan man kanske bli knasig i knoppen när man har lite mycke att tänka på kankse....
Men ja har ju tur som har Jonas...finns nog ingen annan som kan göra att man känner sig så trygg och älskad!

Kyrkan var överfull med människor som ville ta farväl av Emil, vilket är förståligt då han var godheten själv...
Allt var så vackert...hela dekorationen, alla blommor...och särskillt kistan. Helvit med massa ljus och blommor
som omgav den och så låg ju hans crosshjälm och tröja-nr 71 på...kunde inte blivit bättre.
När prästen talade i sin bön om Emil, hans lycka att bilen äntligen var färdig, om sin hobby, familj & vänner...då var de inte ett öga torrt kan jag lova!
Och gravplatsen han fick, ja den var överfull med buketter, och rosor...alla fick knappt plats...så vackert! 
Det var så många som brydde sig om honom, som hade nån sorts relation till Emil...ja de finns inte mycket att säga förutom att det är synd o skam att de behövde ske...
Tankarna finns hos hans mor, far och syster Anna...kramen hon gav var så varm och trygg, trots allt kaos...kan tänka mig att Emil skulle varit mycket stolt över henne idag!!

Efter cermonin åkte ja o mathilda till min kusin, gosa lite med kusinbarnet och sen åkte vi till gabriels i vara och åt mat...man var ju helt slut efter all tårar. Sen lämnade ja av henne och åkte hem.
Nu ska ja lägga mig o vila en stund innan jonas kommer...då ska vi kramas, duscha o göra oss iordningoch sen hämta upp paketet på posten, jonas måste med för ja komme rinte orka bära det :p Sen bär det av till syster i borås! 
Vi (hon o jag o våra sambos) ska ha ha myskväll, spela poker, laga mat och dricka vin...blir en lugn o härlig kväll som förhoppningsvis ska få mig o släppa på allt, åtminstonde för en stund!



Lämna ett spår
Postat av: jennie

ja, de va så mysigt så :) o de e så sött när hennes ansikte skrynklas ihop sådär gulligt när hon ligger så med :)

2009-09-26 @ 17:48:09
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0