Fredagsmys och möten =)

Som vad de flesta andra känner så är ja så jäkla glad att fredagen är här!! Hurra hurra =)

Dock har veckan gått fruktansvärt fort! Vips hokuspokus så är de helg =) Men de är väl antagligen för att ja haft så mycket för mig..flängt och fart över halva västragötaland :p

Efter ja hade varit hos emelie i onsdags åkte ja till min kära mor..och de va läskigt =( De var kolsvart, bläste typ storm och sröregna!! Så ja (och alla andra på E20) låg i typ 60 kilometer och puttra...usch obehagligt tycker jag :( Men de var mödan värt för när ja kom till mamma så fick ja ett varmt välkomnande =) Och lägenheten hade blivit så fin, inte en lååda kvar att packa upp..hon är riktigt flitig min mor =) Efter en stund kom oxå mathila dit..var så kul att ses igen =) Blev massa tjöt och en kortare promenad...och självklart gick vi förbi affären och inhandla massa gott till kvällen då vi alla slog oss ner o kolla på bonde söker fru =)
Sen när mathilda hade åkte hem o barnen hade lagt sig, och ja pussat dom godnatt så kröp ja o mor ner i soffan och myste lite...var härligt att ha en mor o dotter stund...usch var alldeles för länge sen kände jag.

Dagen efter så gick hela familjen upp tidigt, duscha o gjorde oss iordning sen åkte ja me o lämna min lillebror i skola innan vi pkte till Skövde...Så ja mamma o lilla stella tog en tur inne i commers-huset (dock fick vi vänta en bra stund för de hade inte öppnat än hahaha) Så vi inhandla en jättefin söt rosa vinterjacka till stella, en vinterjacka till lille maxemilian, leggins, hårspännen, vantar och 2 par örhängen till mig...och rätt som de var hade tiden flygit iväg o vi fick skynda oss iväg till KSS. Tack o lov gick det bra, och ja som är lite utav en speciallist på att undkomma allt som har med nålar att göra, lyckades ännu en gång undan =) Mohahaha...ja va frisk som en nötkärna!! Skönt att veta =)

När vi kom hem så åkte vi förbi pizzerian och sen hämtade jag max på skolan...och blev tårögd när ja såg hur alla andra barnen reagerade på att han skulle gå hem...känns ju toppen att han fått så många nya vänner på bara 4 dar i den nya skolan=) 
Sen fick jag ju även en premiär på lillasysters strumpteater!! Haha hon hade gjort handdockor med ögon o mun på ett par strumopr o hade teater...hur gulligt är inte de?! Efter den fantastiska(!) showen så satte vi oss o målade där jaa lärde henne att skriva hennes namn...hihi den minen hon gjorde var obetalbar =) Åh vad ja älskar mina syskon! Synd bara att inte sam, freddie o lille nick oxå var där..men de får bli nästa gång =)

När ja äntligen kom hem till mitt place igen så somna ja som en stock i soffan och blev väckt utan hundatusentals pussar av min älskade jonas när han kom hem!! De är vid sånna tillfällen man verkligen inser hur mycket man betyder för varanda och påminns om att man aldrig får ta någon person för givet!!
Kändes jobbigt att sova utan min partner, minns ju inte sist ja gjorde de...men samtidigt var de toppen för den känslan att få somna i hans armar igår igen var så tillfredsställande att jag somnade med ett stort leende på läpparna ♥

Imorse gick ja upp för att göra mig iordning till ett möte med rektorn, även nu kallad min nya chef =)
Ska börja redan nu på måndag som en V.I.P:are (vuxna i plugget)...ska bli väldigt intressant att byta målgrupp ännu ne gång, från äldrevård till habiliterare och nu till ungdommar!! Tror att detta kommer vara den största utmaningen hittills...man vet ju själv hur man var i högstadiet :s HAHAHAHA!! Men alla i personalen värkar verkligen vara hur goa som helst så jag ser fram emot första dagen =)

Ikväll hade vi tänkt o ta en myskväll med ett biobesök o god mat, men bengtsson ringde mig nu o vile leka såfort som möjligt efter han slutat jobbet, var sugen på öl tydligen :p hihi...blev lite sugen men får ju tänka på att vi ska upp tidigt imorgon :/ Då bär de av till halmstad med jonas familj för att fira deras kära far Svante som fyller 50!! Hela familjen ska bo på hotell, gå på nån vin/sprit provning, middag o så är de något mer...har inte så stor koll...är ju så hemligstämplat hela tiden :p Men jag tror de kommer bli super kul =)

Nu ska ja ut o ta mig en cigg o slå en pling till emleie-trots att vi pratat nån timme i telefon redan idag =D




Älskar höstens alla färger...så nu ska ja ta en promenad, man får ju passa på när solen lyser så starkt idag!!


Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0