Potatisdagen?!

Det får bli en snabb uppdatering om veckan som varit, har inte haft tid till att sitta vid datorn överhuvudtaget och därför inte heller uppdaterat något.

Tisdag: Sandralove kom till mig vid två tiden...blev rikgit lycklig då...hon gör att allt de onda försvinner och får mig att le igen! (Ja hade en fruktansvärd mensvärk, trodde ja skulle dö!) Efter en stunds av skvaller oc tid på balkongen så bestämmde vi oss för att överraska grabbarna senare på dagen så vi tänkte baka en smörgåstårta. Ingen utav oss hade gjort de tidigare och dessutom så avskyr ja de mesta som är i en smörgåstårta-särskillt räkorna! Men gud så god den blev-mmmmmmmmm vi vär bäst =) Blev även muffins med hallonsyllt som vi bjöd på till efterrätt...hihi en riktig gottisdag...fick lite skylldkänslor när vi (typ ja o sandra) hade tit upp halva tillsammans...skulle behöva ut o gå i flera dagar för att bli av med de hahah men sådant skiter vi fullkomligt i ;p 
Sanda gumman sov över här å herdersplatsen så de blev att vi tjöta ända in tills sovtimmen!

Onsdag: vi vaknade och efter ett par timmar drog vi iväg mot Vara, ja åkte till min mor och sandra hem till sig. Busa med barnen, mina älskade syskon och kolla på kattungarna...så himlans fina! Efter maten så drog ja hem till min broder ronny...låna hans photoshop för att få klart bilderna till matrixtidningen...satt från klockan fem till elva på kvällen, gick ut o rökte en gång så tillslut såg ja i kors och bestämmde mig för att de fick dugga så ja skicka iväg bilderna. Och eftersom ja inte fått höra något från dem än så länge så antar ja att dom är nöjda <=) När ja satte mig i bilen blev ja gött sugen på att tjöta me emelie så de blev en snabbis till henne och när jag kom hem var klockan nästan tolv och ja somna som en stock i min älsklings armar!

Torsdag: Åkte till personalchefen på förmiddagen eftersom hon ringde in mig dagen innan för ett möte. Fick fler tider till mitt schema i sommar, de tackar man för! Pengar är aldrig fel =) Åkte hem och drog på mig en filt och gick ut på balkongen för att ta en cigg och tjöta me emelie i telefonen. När hon svarade så var även älskade sandra där...blev tillslut att ja fick göra iordning mig snabbt som tusan och sen dra mig till Vara. när ja kom till emelie så drog vi o kolla på studenterna...minnerna väcktes till liv och man insåg att de redan är ett år sedan man hade den bästa dagen i sitt liv (nästan iaf, inget slår våran resa i asien :p ). Kan inte me ord förklara hur de känns att springa ut, möta "världen" på ett nytt sett och ha betyg i bakfickan som man är stolt över =) Blev en del spring fram o tillbaka i Vara och sen drog ja sandra, kenny och klippte min lillebror Nick, så nu är han snygg till skolavslutningen =) gullunge!
Sen åkte sandra hem, hon skulle vila innan hon skulle spela bilbingo med sin mor...så ja drog hem till emleie igen och tjöta om allt mellan himel och jord. Och tillslut börja klockan närma sig bingotime och då blev både jag och petrus sugna på att spela så vi tog en bil och åkte tillsammans me sandra o benita =) stod brevid varandra, var fruktansvärt trevligt...var två nummer ifrån de stora summorn...snacka om att adrenalinet flödade...sen att vi fyra var övertrötta gjorde ju de hela inte mindre intressant =) Efter bingon så var de hemfärd, men stannade till på motoristen och käka lite innan vi åkte hem till var och en...och när ja kom hem så möttes ja av min underbara Jonas som kramar om mig i sömnen när ja kröp ner i sängen...finns inget bättre sätt att avsluta en dag på!

Fredag: Idag har ja inte gjort något särskillt...snoozade i typ en timme innan ja väl gick upp...älskar att bara ligga och dra mig...göttans! Har kikat lite på tv, tjötat me sandra i telefonen och tulle på msn...är så glad för hans skull...han har skrivit på kontraktet-grattis =)
Ska om typ en timme börja laga mat så den är färdig tills min darling kommer hem...då ska vi duscha och göra oss iordning för att dra till alingsås...ska hem till linus o sofia på förfest ikväll =) de är ju potatisfestivalen i alingsås den här helgen!! Ska bli trevligt tycker ja...men dock är ja inte lika taggad som de tidigare åren...men de beror nog på de båliga vädret... Men immorgon ska ja troligen me Lisa till Hotelet, blir nog kanon kul...har ju inte varit där ännu...så då blir de till att rocka loss =)


Här är den enorma tårtan, skulle ha räckt till säkert 10-12 personer men de såg vi till att dne inte gjorde :p
Killarna blev super inponerade och trodde vi köpt den och då fick ja o sandra en underbar idé hahaha!

´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-´-
Drömde i natt...särskillt om den här kvällen i Rawai (thailand). Fick uppleva alla dofter och syner igen. Blev salig av lycka!
Kvällen börja tidigt me en grillkväll, drog sedan vidare till en kompis bar, han fyllde år. Sent i nattens alla ljud, åkte vi på vespor och motorcyklar från bar till bar, till pub till pub...blev fullare, lättare, gladare...friare!

Tommys kompis bar, han som fyllde år...mysigt.


Älsklingen köpte en ros, och ett halsband av vita små vackra blommor till mig. Halsbandet dofta som himlen, havet, jorden, lycka och kärleken själv...underbart!

Sista stället,
solen på väg upp.
Shinga, the best of the best.
Fläkten i håret.
Rop, gas, fart...
En underbar natt!

Sandra och jonas är nog de ända som kan blunda och förstå vad ja menar.
Ja har ju hört talas om folk som drar iväg, backpackar utomlands...åker dit vinden bär dem-den enorma friheten! Just därför kom ja på idén till att dra iväg på de viset....
Men inte kunde ja tänka mig att de skulle vara på speciellt. Går inte förklara...de är inte som en semester med apollo direkt då man har hotel och allt ordnat i förväg.
Från den ena dagen till den andra vet du inte vart du vaknar upp, man bokar en buss och bara den resan var en upplevelse...hände alltid något oväntat...hamna på fel ställen, fel tider, möte nya människor, såg urinvånare...platser man tyckte om & inte tyckte om. Platser som man till och med drömmer om nu. Såg att Jonas armband låg söndrigt på köksbänken idag, och omedelbart hoppa de upp massa bilder från phi phi öarna, de var där han köpte just de armbandet. Och vi alla tre, har ju även kvar armbandet från "big buddha"...ser de varje dag...och man åter upplever de orden man fick från munken, synerna...de värkande knäna mot mattan, rökelserna, värmen, utsikten. Ja ni fattar...de små detaljerna som inte bleknar...finns kvar och hoppar upp när man minst anar det...när man använder ett visst kläderplag, hör vissa ord eller äter vissa saker. Ja som men alla andra minnen en människa har...men ja tror nog att alla, verkligen alla borde göra en längre resa...man lär känna sig själv på ett nytt sätt, man lär sig möta med och  motgångar, man lär sig lösa problem och inte minst så växer man som person oerhört mycket.
Inte så att alla andra kanske märker de men på insidan, man blir inte grinig om man inte har mjölk hemma, eller bryter ihop för saker som man gjorde tidigare...för man har upplevt att vara utan tak över huvudet en natt, utan mat ett dygn, varmt och jävligt, irriterande mygg o knott...men ändå....så stod man där glad som aldrig förr och njöt...


Nu låter ja som en annan poesiförfattare eller en som bara tjötar skit...men ni kan inte ana hur mycket ja längtar till våran nästa resa...den kommer nog fortare än vad vi tror =)

Var bara tvungen att slänga upp den här bilden oxå. här är ja o sandra frame och får ett armband av munken...sen gör han någon ritual där han stänker vatten på oss och rabblar någon visa som en Appel förklara för oss att han vile att vi skulle skyddas från dumheter och få medgångar m.m. Inte för att ja är troende men de kändes tuftt, riktigt häftig känsla. Ser inte så ut på bilden men kan lova er att de var de =)

Lämna ett spår
Postat av: Jennie

Ja jag får väl testa o lägga till understräcket själv, just nu dummar sig mitt msn så jag kan inte ens logga in, gött störande .__.

O den där smörgåstårtan ser ju supergod ut :D Jag förstår att dom trodde det var en köpes, för den ser ju riktigt proffsig ut med^^ Det gjorde ni bra ;)

2009-06-12 @ 16:58:48
URL: http://jenniesays.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag har inte heller sett ettan men min kära pojke vill se filmen =P HAHA ^^ Får ställa upp .

Jaa , det beror på va man menar med etablerad , är ingen jätte stor salongen men etablerad är jag ju =)

På midsommar ska vi te Lysekil , ska du själv göra då ? Kram

2009-06-12 @ 18:53:03
URL: http://jejjeg.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja hon är verkligen en liten godbit lilla Flisan =) Joo smörgåstårta som är så gott^^ Men de e ju sån skillnad på dom också, smakar ju så olika beroende på vad som är i osv.. Men de stämmer som du säger att man lär sig med åren, fast kaffe däremot har jag inte lärt mig att dricka än xD O det lär jag aldrig göra heller tror jag :P

2009-06-13 @ 19:08:00
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0