Dagen före resedagen!

Usch, jag har resfeber nu...vill bara vara frame i bankok nu så allt är över-flygningen alltså.
Förr tyckte ja att det var jätte kul att flyga, ville jämt sitta vid fönstret och de var bland de bästa på hela resan....men sist ja flög till marocko så var de annorlund...då smög sig de dumma tankarna på mig. Och nu, ja nu är dom jätte stora och ja inser hur dumt de är att sätta sig i en flera ton tung maskin uppe i luften! och om exakt 32 timmar lyfter vi från landvetter!

Igår vaknade ja upp hos sandra, men inte låg hon kvar i sängen...nää utan hon fick gå och lägga sig i ett annat rum-hon hosa som bara den stackaren =( när vi hade ätit frukost, spelat tiotusen (som vi förövrigt gjorde hela kvällen innan oxå) så förberede vi oss för att åka till vårdcentralen. Måste säga att ja var väldigt duktig den här gången...bröt inte ihop för enst ja hade tagit av mig jackan och satt mig ner....förra gången börja ja ju gråta i receptionen =) och dessutom tog de bara 2 minuter att ta den....om man gemför med förra då de tog en och en halv timme! Nå väl, nu är de gjort och ja är super glad att ja klarade av det!!

Har packat klart min väska nu (typ)...men vet inte om ja ska ta ur någon klänning och några shorts...kommer ju troligtvis köpa något där nere och då blir nog väskan för full....får se hur ja gör. Ska ju få ner kameraladdaren, kameran, och lite diverse saker som en bok, hänglås,reseadapter och en ficklampa oxå som ja ännu inte lagt i.
Hehe vet att de låter konstigt men ett hänglås är alltid bra att ha till saftyboxarna och eftersom vi inte alltid kommer bo på hotel utan på backpacking ställen så som hostel och vandrar hem så har dom inte alltid el dygnet runt utan kan stänga av vid tio elva...inte så kul om man kommer hem på kvällen/natten :p

Mor min har även talat med tommy nu, vår familjevän som flyttat till phuket...och vi är hjärtligt välkomna dit =) Har tänkt att åka dit men de får nog bli efter hotelvistelsen i bankok och utflykten i två till tredagar till munktemplet med tigrarna (som visats på discovery), ska bli häftigt =)
Sen bär de av hem till tommy och där ska han bjuda på svenkmat =) kommer nog bli gött tror ja...sen ska vi låna hans eumopedr och båt me...och även ta reda på lite tips av honom....de blir nog bra tror ja =) Sen bär de vidare genom thailand och ner till malaysia där vi följer kusten och åker ut på småöar...där vi ska ta en eller en annan fiskeutflykt där man bo på en båt någon/några nätter, äter där, snorklar och fiskar massa gryma firrar som inte finns här hemma =)

Och i de sista landet singapore ska vi dra till inditown, kinatown och ut till en konstgjord ö, där allt är så perfekt planerat att deär de närmsta paradiset man kan komma tydligen...men de roliga med de är att man åker linbana ut till ön...hihi ska bli kul tycker ja =)
Sen när de leder mot sitt slut flyger vi oxå hem från singapore, då har vi backpackat genom tre länder!

Så nu har ja sammmanfattat lite av de vi har tänkt att göra på vår resa...men sen som sagt så får vi se-får vi någon inpuls att göra något coolt som att ta dyksertifikat så gör vi troligen de....

Skriver detta nu för ja kommer troligen inte hinna skriva imorgon, blir alldeles för stressigt för min del. Nu skriver emelie så måste kila...ska ut och sällskapsröka med hene (i telefonen alltså)...ska bli skönt på ett vis att vara utan mobilen i 6½ veckor...Men kommer ju sakna så många här =( min familj, mina vänner, min läghenhet och min säng...men blir gött när vi är hemma igen!

Hihi här har ja jonas låsasmuschtage efter piratfesten, är full och tokig och hoppar omkring :p

Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0