Sjuklingen!

Usch och fy...jag är dunder förkyld =(
Min hjärna fungerar inte som den ska så vet inte riktigt vad ja ska skriva om
men måste få ett tidsfördriv...är ju så jobbigt att va sjuk och varje minut känns som en evighet =(

Har inte skrivit på länge och de beror på att ja haft mycket att göra...som alltid nu den sista månaden/månaderna!
Jobbat, varit på praktiken, föreläsning, hälsat på min underbara mor och mina älskade syskon-känner mig helt fylld av lycka när jag är med dem...

Helgen bestod mest i julhandlning och massa mys i soffan =) I år blev de alingsås som älsklingen ville shoppa loss i...skönt för de är ju inte så långt att åka...blev en del julklappar, en mysig fika med linus & sofia och så gjorde Jonas en syundersökning som ja tvinga honom till..han har haft konstant huvudvärk i 3 veckor och de är verkligen inte likt honom...han är ju den friskaste människan på denna jord...och som jag befarade så hade han ett synfel och ska få glasögon-mohahahaha! Fan vad ja skratta, bröt nstan ihop där inne när han lägger kommentaren "Jag lämna inte dig när du fick glasögon så du får fan stå på min sida nu" hihi hur söt är han inte eller?! Klart som fasen ja inte skulle lämna honom för en sådan sak..ska mycket till för att enst överhuvdtaget få en sådan tanke...han är ju min själsfrände <3
Självfallet så blev de en del flin och fniss nr han testa massa olika modeller i affären men tillslut så blev de några han valde mellan och tog med hem för att kolla lite extra på...och på söndagen så åkte vi tillbaka och beställde 2 par =) Blev även massa handlande...jonas köpte ett par byxor, två t-shirts, en väst, scarf och massa strumpor...blev riktigt snyggt-en helt ny stil...måste slänga upp en bild på de nån dag =)
Till mig själv så köpte ja några ljushållare (typ som vinglas men utan fot) som man sätter i blomkrukorna...och lite dekerationsstenar, och ett as snyggt lackljus till min decoration...svin dyrt var det för ett enda ljus...kolla inte på priset för de brukar ju kost max 15 kr men de visa sig att de va något känt företag som gjort de från danmark (?) Vad spelar de för roll tänkte jag, de är ju för fasen bara ett ljus...men tydligen finns de inne-och ute lista på sådant oxå nu för tiden...de var bara att le och betala...
Visa även Jonas vad ja önska mig för något...och hoppas ja får något utav det...han såg lite finurlig ut så tror han har något lömskt planerat :p

Nu har ja bara någon julklapp till far och co kvar sen är ja färdig...känns skönt =)

I söndags efter julhandlingen så åkte vi till min mor (skrev de där uppe ju :/ snurrig i huvudet idag) iaf så baka vi äpplepaj och lekte en hel del med mina syskon...och stackars lilla Sam-pyssla om hans ögonbryn lite efter att han hade råkat fastna i trampolinen med sin percing som slets ut...fy f*n vad de såg ut...men de kommer nog lka ihop snart :/
Tiden bar aflög iväg och klockan blev 21:00 innan vi enst hade åkte ifrån mor...men när vi väl kom hem så kom svante på besök-han ville prata av sig lite och de är klart att våran dörr står öppen för honom!! Gjorde en plockkvällsmat med olika knäckebröd, juice, glögg, russin, vitlöksbröd, vindruvor, tomat och massa goda mjukostar =) De är så gött tycker jag =)
Typ 20 minuter innan svante skulle iväg till jobbet så ringde hans telefon och då sa de att nån va sjuk och behövde en till så ja fick frågan...blev klite ställd för ja knde på mig redan då att de var en förkylning på väg =( men ja åkte med =) jobba fram till 7 på morgonen...så självfallet hoppa ja över praktiken och de var tur de för när ja vaknade så va ja super sjuk!!! bläääää!! Men rätt som de va så fick ja ett samtal...har lärt mig att vissa samtal kan va l"ivsviktiga" :p och de visa sig att de ville ge mig ett schema på Doggy!! Jippi...fy fsaen vad glad ja är över det...så nu ska ja jobba denna veckan, nästa (till onsdag) och sen vecka 1 när de öppnar igen =) Och enligt de ja jobbade med så ska de företaget anställa fler folk efter nyår och då ligger ja väldigt bra till!! Mohahaha 55, 50 kr mer i ingångslön än vad ja haft de sista året är bara tacka och ta emot :p
Tyvärr fick ja avboka två tillfällen nästa vecka på mitt andra jobb-en tänker inte låta den här chansen gå till spillo...känns underbart!!

Så nu hoppas ja på att bli tillräkligt frisk tills i kväll så ja kan gå dit och jobba =) eller nja ja går dit i vilket fall som helst...tänker ju visa framfötterna nu =)

Nu ringer emelie och tjötar igen  :p hahah så ja måste dra!!


Lisa (jonas syster) som vi hade a good time white i alingsås :p

Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0