Krisernas kris tid!

Fick mig nyss en tankeställare...en som ja tänkt på så många gånger men aldrig skrivit om.
Och det är alla tusentals människor som mår dåligt, har totalkörd självkänsla, inget självförtroende och enbart ser allt de negativa hela tiden. Visst ja kanske överdrev lite nu va, men det är ju faktiskt de här veckorna på året som självmorden ökar drastiskt, och inte för att tala om allt självdestruktivt beteende som ingen annan ser förutom personen i sig uppfattar då dem skadar sig med vilje för att få ut sin smärt, sin sorg på något vis.
Inte är det väl så konstigt att det är vid den här tidpunkten på året som det ökar i antal...för de är ju den här tiden som vi matas från media, filmer, tidningar, skyltfönster m.m om hur varmt, härligt och familjekärt det är på jul och allt som hör till...inte undra på att vissa känner sig ensama, misslyckade och allmänt sorgsna.


Sen så finns det ju personer med världens härligaste  familjeband som tyvärr inte har det så bra ställt ekonomiskt och inte kan få "den där julstämningen" (menar inte att allt handlar om pengar, men typ några julklappar och lite julmat åtminstonde är alla värda) som vi blir överrösta med i samhället-allt för att vi "svensons" ska handla så mycket som möjligt och dyrt som möjligt så handeln ökar och går i vinst. Stackars de barnen som sen lekar med sina vänner och inte kan med att säga att de inte fick någon jul-fick är väl fel ordval men ändå.
Och för att inte tala om alla stackars små barn, familjer m.m som utsätts för all alkoholkomsumtion under jul och nyår...ingen vet ju vad som händer inom hemmets fyra väggar om man säger så...barn känner ju ofta ett stort obehag när föräldern förvandlas till en högljud, argsint, deprimerande, stinkande, sovande, eller för alldel pussjuk förälder. Spelar ingen roll om mamman/pappan kanske blir i ett glatt och muntert humör och är super trevlig mot barnet/barnen för de känner iaf "förändringen" hos personligheten...nä nu kan ja inte skriva mer om detta-blir bara så ledsen och arg inombords att det finns folk till allt-folk som till och med misshandlar sina barn i många års tid-det finns i sverige utan att man vet om det...borde uppmärksammas mer för det finns säkert ett stort mörker tal som aldrig kommer fram.

En annan grej ja är flyförbanad över och har varit det sen ja var hos min mor i söndags det är vad jag fick höra/reda på där. Vet inte om det är sant men det skulle inte förvåna mig...och om det är det så kommer ja inte ge mig "Vad ska en sån lite tjej göra åt saken?" Kanske vissa tänker nu...men har man viljan och är fast bestämd på något så går det. Se på Obama-första svarta presidenten-de är en karl som vet vad han vill-och lyckades!
Har fått återkommande drömmar om den mannen (inte obama utan Djävulen som vi kallar den är killen) igen...de återkommer oftast då jag minst annar det, typ när man haft en toppen vecka med massa aktiviteter m.m...då som en bomb så återkommer de...vaknar upp gråtandes och helt kallsvettig. Drömmen handlar i stora drag om att ja möter honom på en väg utanför Vara, ser hans bil och hans äkliga hår, glasögon, vidriga ansikte och snuskiga händer som kommer närmare mig-allt går i slowmotion självklart :/
Sekunden efter att ja uppfattar vem det är som sitter i den mötande bilen så trycker ja gaspedalen i botten och styr min bil mot hans förardörr!
Hinner snabbt tänka på min älskade sambo att ja skulle vilja ringa honom en sista gång och säga förlåt för vad ja kommer göra, men inser direkt att han kommer förstå varför jag gjorde det-för att skydda alla oskyldiga människor från den djävulen...för en sådan människa kommer tyvärr inte sluta innan han är nergrävd!
Självklart vaknar ja upp just som bilarna krockar och ja får aldrig veta hur det slutar...men vet exakt hur det hade slutat om det varit i verkliga livet!
Inser att detta låter väldigt dramatiskt och hockuspockus men det
ska Gudarna veta (är inte troende) att om tillfället någon gång skulle komma så hade ja inte tvekat. Känns nästan som att man är förbered efter att ha haft denna
drömmen kommande på sig i typ 4 år nu =(
Vem vet, drömmar kan väl gå i uppfyllelse?
Samtidigt vill ja inte förstöra mitt liv för någon som verkligen inte är värld en död råtta som besökare på sin egna begravning...vill ju leva och få se mina barnbarn växa upp, bli moster, faster, farmor, och gråhårig och allt som hör till-men som sagt man vet ju aldrig.

Nä nu låter det som att ja är världens olyckligaste människa, vilket inte stämmer...för trots alla påfrestningar våran familj fått utav Djävulen och hans påhitt så är familjen lycklig och har övervunnit allt...dock kan man ju inte radera minnena och de är ju synd-särskillt för en utav oss-allt hade varit så mycket lättare då.  
Sen så har ja ju min underbara sambo som finns där i vått och torrt... Som igår tex då ja skala potatis och skala av halva fingret (kändes det som iaf :p) och blodet bara rann-då sprang han fram o sköljde såret och plåstra om mig..sen fösten han mig åt sidan så  fick ja vila medans han gjorde klart maten =)
Kanske inte är så avancerat, vilken normal människa som helst hade väl gjort så men just då i de tillfället försvann all smärta från såret och ja började le-insåg hur stor skillnad han har gjort i mitt livs värderingar och minnen....vill aldrig någonsin vara utan honom-min prins =)

Efter att ja skrev inlägget tidigare idag så åkte ja till kvänum, eller en bit utanför till hon som sytt min klännig. Hon korta av den en liten bit och sydde fast de bandet ja skrev om-ch ja blev super nöjd! Bättre än vad ja trodde =)
Blev kvar där en stund, busa med hennes små gulliga hundar, och den pratglada papegojan Charlie...ville bara bli kliad bakom"öronen" eller vad man säger och under vingen-annars så skrek han eller tjöta massa goja hahaha vad vitsig jag var där :p Men utan förvarning så bet han till mig i fingret den busen!! Antagligen hade ja väl slutat ge han uppmärksamhet för ja och hon som ja var hos fastna i massa skvaller och tjöt om livet...intressant de är hur människor lever och utvecklas =) Hon heter Gerd och är bästis med min mormor så nu vet ni det haha.
När ja nästan två timmar senare skulle starta bilen så funka den inte!!!!!!!! Fick panik efter en 10 minuter i kylan och svärande...men ringe emelies kille så han kom ut o hjälpte mig. Han fick igång den efter en stunds pillande och trixande-fast hans egentligen inte gjorde något-magi fingrar tydligen tjöta han om :p Bjöd han och emelie (fast han ville inte haså ja köpte några red bull till honom ist) på pizza som tack för besväret.
Dock när ja kom hem och pratade med Jonas så kom ja på vad felet var-och det kommer ja aldrig erkänna för det är så j*vla pinsamt hahahaha...blond brud bakom ratten kanske? Nej men ärligt, om inte han visste vad de va så känns det ju bra att ja listat ut det nu. Och nej gott folk-det var inte bensinen som var slut som va jockes första komentar till mig hahaha!

Efter mycket om och men så är ja iaf hemma och har fått upp kroppstemperaturen igen =) Hämtade upp Lhiina och så tog hon o ja en kopp te och planerade inför morgondagen-även kallad nyår. För vi insåg att vi skulle på samma fest hihi =) Sen när hon gick så kom Jonas kusin Gustav förbi och snäll som han är så blev han övertalad till att måla min vänsterhands naglar...har gjort ett coolt motiv som passar klänningen imorgon =) Och när vi var färdiga med det tog det inte många sekunder innan dessa små pöjkar börja trixa och pilla med att göra luftballonger! Ja så mycket utav luftballongseffekten såg ja inte, men det kan väl bero på all eld och smällt plast som är på balkongen nu...hahaha men kul var det-och framför allt söta var det när de tävla om vems konstruktion var lättast, bäst och mest effektiv.... Ja en sak är säker och det är att ja aldrig kommer ha en tråkig sekund men Jonas och hans påhittighet iaf :p

Nu har killarna suttit och spelat James Bond medans ja skrivit detta så nu tycker ja att ja ska lägga ner och ta över kontrollen och visa hur man gör =)


*Jufrid över alla och envar i denna världen*


Lämna ett spår
Postat av: Jennie

mycket bra skrivet om alla människor som far illa och som mår dåligt. Jag tänker också ofta på sånt och hur bra man själv har det utan att ens tänka på det. Men som u säger man kan inte fundera ihjäls sig på vad som händer inom 4 väggar för man mår bara dåligt själv =/

hehe ja jag har väl hunnit med en hel del kan man säga :D Ja men gör det, det är alltid roligt att göra en sammanfattning av det gångna året :)

2009-12-31 @ 11:44:48
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0