Dagarna efter jultid!

Äh äntligen kan man andas ut-pusta som en tjur, knäppa upp byxorna och sjunka långt ner i soffan!!
Julen och allt vad den innebär är över!!!
Inte så att ja inte tycker om julen men älskar när dne är slut och likaså med nyår för de innebär bara en liten liten tid är kvar till våren, sommaren och alla sena varma nätter =) Love it!

Men för att inte hoppa så långt fram i tiden så kan ja berätta vad som hänt sen ja skrev sist :p

På julaftons morgon så fira ja o jonas jul som vanligt tillsammans här hemma med god frukost, och paket öppning! Fick en as snygg symaskin-färglad och söt-inte så där vit o tråkig som dom brukar vara och så fick ja ett halsband med mitt namn på-ett sånt ja velat haft hur länge som helst!! Han är bara för söt =)
Sen åkte ja o älsklingen hem till hans mor o far...där vi åt middag, fika, drack glögg o allt vad som till hör julen...blev sjävklat massa paket öppning- fick en ur söt jultomte, lite örhängen, smink, godis, body lotion och badskum...Sen åkte vi alla vidare hem till hans mormor där hela släkten samlas, lite mysigt varje år...tredje julen ja var där så man har ju börjat lära sig traditionerna =) Dom har ju alltid så att man får en lapp med någons namn p o så ska man köpa en julklapp till den personen...och i år...när man ska gissa vem julklappen är ifrån (står ju självfallet inte på packetet!) så trodde nästan varenda än att dne kom ifrån mig...så tillslut satt vi bara o asgarva hahaha...och sen när de väl var från mig så sa hon (jonas mormor diana) -eftersom de aldrig är Llinda så gissar ja på annete...då brast de för mig och ja fick erkänna att de var jag :p Låter kanske inte så kul när man skriver de här men de var det iaf :p Blev självfallet massa julmat och smått och gott även där senare på kvällen =) Så den 24:e i år var helt toppen...som vanligt <3

Dagen efter på juldagen så gick ja upp i ottan för ja o mimmi hade bestämt oss för att åka o shoppa på mellandags rean...och när vi väl kom fram till alingsås så var vi 40 minuter för tidiga så vi fördrev tiden på mc donalds o åt frukost...usch fy o f*n hatar den maten!! Måde fasen as illa efteråt =( Men hur som haver så kom vi dit sen igen och då kommer jag-mitt jä*la ljushuvud på att ja har tittat fel på internet-de är ju för fan juldan o inte annandagen så devar ju stängt!!!!!!!!!! Gha vad irriterad ja blev...så ja fick åka hem och riva upp o ner på garderoben inför kvällen. Hitta massa olika roliga kombinationer på grejer ja inte använt förut...borde göra så oftare. Blev lite förfest här hos oss...satt bara några stycken och tog de lugnt o spela twister som jonas fick i julklapp-hur kul som helst va de!
Sen blev de wärdshuset som alltid på juldagen...och de var galet! Hur mycket folk som helt...nästan för mycket :/ Men allt som allt så var de super! Dansa och drack massa cider med Mimmi-helskön tjej de där =)
Och inte kunde man undvika att de blev efterfest hos oss igen...blev twister igen och gud i himmel vilka konstiga ställningar de blev där ett tag-slänger upp bilder en annan dag-varken hinner eller orkar nu. sen rensa vi även kylen och skafferiet på mat-finns inget bättre än fylle mat på natten =)

På annandagen blev ja jonas o svante liggandes i soffan som tre utslagna små undelater...fy ingen av oss mådde särskillt bra så vi rörde inte en fena innan klockan sex på kvällen hahaha-då tvinga vi jonas hämta pizza-den satt där den skulle =) Blev en hel del filmer om man säger så :p

Idag så blev de ingen sovmorgon utan de var upp och göra sig iordning innan vi åkte iväg och hämta mina småsyskon i Vara o så åkte vi till mor...blev en heldag där så vi alla fick fira "jul" tillsammans..blev samma här med julmat o allt som ska vara på jul...fick en massa kristallprydnader, godis, och en as bra volym master av stora syster min =) Den har inte enst kommit ut i butik ännu men hon hade tillgångt ill den efteroms hon är i frisörbranschen-reser ju runt i hela europa och promotar och visar ny färger o sånt som kommit ut...tråkigt för de innebär att hon alldrig är hemma typ :( Shit the same nu babblar ja bara...minns inte vad den hete men den är i mini mini mini format som passa perfekt för att få volym med!
*Fick höra en sak angående en person som hela min familj avskyr mer än djävulen, och om det nu är sant att det hänt ännu en gång på ett oskyldigt offer-då ska jag ta mig f*n ta tag i den j*vulen själv- vågar inte säga vad som händer den dagen ja möter honom!* Usch vad dåligt humör ja blev på nu :(

Ja o älsklingen varit hemma ett tag, sitter o kollar på Bodyguard på 5:an nu...kan den typ utantill...är en väldigt fint film...och är rätt stolt att ja inte fällt en ända tår när vi kollat på den idag :p hahaha! Åt föresten toast här förut, med ost, basilika, tomat, oizza och grillkrydda på-och ack vad underskattat det är med toast!! Hur gott som helst...har inte ätot de på en evighet så de hade ja glömt av-blev som en helt ny smakupplevelse hahaha!

Nu ska vi sova så man kommer upp imorgon bitti igen, jonas så åka iväg och jobba (trots att han är ledig :/ ) men de gör inte mig så mycket för ja ska ju ändå iväg och shoppa med Pernilla imorgon =) Nice! Längtar till februari då ja kommer få en full lön från nya jobbet...jiiha-jag kommer springa till banken nu när min lön har dubblat med nästan 5 gånger så mycket än vad ja hade tidigare...har många planer på vad ja ska göra =)
Spara så man har en budget(En femtedel utav lönen varje månad, har lovat mig själv det!), lägga mellanskillnaden på den nya bilen, betala sälen resan, ge jonas massssa pengar för ja alltid fått utav honom, shoppa som en tok och sen då ha massor över..sinnes ju?! Nja kanske inte på samma månad men på två månader så klarar man allt de och då har ja ändå kvar de ja brukar få från mitt förra jobb....Skiter fullständig i att ja får jobba ständigt natt men de är det värt! Måste ju ha min budget nu när ja o jonas har spänat på lite ideer inför framtiden...kommer behövas en hel del då :s

Nu börjar gullet släcka ner här så ja får stänga av datorn..bilder kommer nog upp imorgon tror jag =)



Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0