11 September!

Ännu en dag efter jobbet och ännu en dag med tankar som far runt i huvudet på mig....det är ju nine-eleven idag, den dag då tusentals människor miste sitt liv för sju år sedan...även dagen fem år sedan Anna Lindh blev mördad av någon jäkel som skyller på en inre röst som drev honom till att knivhugga den kvinnan!
Kan inte riktigt förstå att det är såå himla stor uppståndelse över att en massa personer omkom för sju år sedan i U.S.A, de lät kankse dumt..klart ja fattar och även att ja tycker de är obehagligt de som hände World trade center men varför är det ingen "Big Deal" när hundratals människor dör  varje vecka tilloch med dagar ibland i fattigare länder p.g.a självmordsbomber, inbördeskrig, dåligt vatten eller naturens krafter!! Varför är det ingen som hedrar dem och tänder massa ljus, har tv-sädningar och låter världsberömda politiker visa och uttrycka sin/sina medkänslor för dom offren? Är dom mindre värda eller betyder helt enkelt U.S.A:s befolkning mer för omvärlden?

Nu får ni absolut inte tro att ja inte tycker mer eller mindre om något folkslag,fattiga, rika eller liknande...tycker bara att det blir en så stor uppståndelse så fort något händer med U.S.A. Varför är vi inte intresserade av vad som händer nere i mellanöstern, iran, irak, eller något land i Afrika? Kan de bero på att det inte påverkar våran ekonomi, våra elektriska prylar eller vårt klädmode av vad som händer där...är de därför vi inte visar det i tv?
Ojoj nu blev de massa frågor och dumma antydanden men det är ialla fall några av tankarna som far omkring i huvudet på mig just nu...de är flytten till den här mindre stan som fått mig lugnare och mer tankfull på omvärlden...i vilken ja ska ut och luffa omkring i så att man får se den med egna ögon =)


Riktigt fin "dikt"! Dessutom får strålkastarna (nere till vänster) mig att rysa.


Men den här bilden får mig nästan att tappa hakan! Kan inte tänka mig vilken fruktansvärd
syn dessa människor måste möt för att i stället bestämma sig för att det är bättre att hoppa
ut ur en skyskrapa....




Nu kommer Jonas hem vilken minut som helst...ska gå ut och ta en cigg och sen laga någon god mat...sen ska vi fortsätta med den nya inredningen i sovrummet....kanske gör att man skingrar tankarna lite grann och kan hoppa ner i soffan med min sötnos och något gott klockan nio och kolla på "Vem kan slå philip och fredrik"   Älskar att ha honom i närheten!!


Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0