Insnöade?

Vilket snöoväder det är ute eller?! Shit säger jag bara...men jag tycker mest synd om älskade Jonas som är ute och jobbar i detta väder hela dagarna...men han är duktig som aldrig klagar-ja hade nog sjukanmält mig och inte gått dit...för ärligt talat är ja kanske bra på att klaga på vädret :p

Sitter nu o väntar på emelie och tindra som är på väg hit-hoppas bilresan går bra bara :/ Emelie ringde och berättade att tindra skulle hälsa på "milicia och jonas"...så himla guillig den tösen är! Tyvärr så har ja tydligen blivit bortbytt och inte är hennes favorit längre...trots presenterna sist haha :p

Fick en kommentar angående kistan som ja la upp på bild sist... Jag fick den av min mor när ja flyttade för något år sen...och de va ju en ren slump att vi kom på att vi kunde ha den som tvbord-har nämligen letat land och rike runt efter ett tvbord som vi ville ha men hittade inget snyggt och praktiskt...och så va de förrförra söndagen som vi skulle spela bingolotto och behövde något att ha allt gött på och självklart bingolotterna...Och då tyckte vi att storleken och formen passade bra in till soffan så vi bestämde oss för att måla om det...matchar tvbänken också med de svarta beslagen som är på =)


Imorgon så är det dax för klippning igen...men har total ide torka! Har inte en aning om vad ja ska göra...men att behålla den ljusa färgen kommer jag nog köra...men är sugen på att klippa lugg eller slänga in någon rolig nyans i håret. Jaja vi får se -kanske ger syrran fri händer? Känns lite tråkigt att de är sista gånngen ja ser syster innan Milicias dop-hon åker nämligen till australien på julafton en hel månad!! De är vad ja kallar en rikgit smekmånad =)

Efter frisören så åker jag o jonas till knalleland och köper de sista julklapparna...ska bli mysigt att strosa omkring med där med familjen =) Får väl se vad vi hittar. Jag borde skriva upp vilka ja har kvar till så man inte bara går omkring och inte får något gjort...vill verkligen bli färdig nu så man kan lägga julklappshandeln åt sidan och bara njuta och slippa stressen.

Sen på kvällen är det julbord med jonas jobb...och vem vet-kanske, men bara kanske så ska ja hoppa in och göra ett litet uppdrag på kvällen..får se om jag orkar och om dom behöver det :p hihi.

Och på söndag så ska vi fira minijul nere hos far min =) Ska bli väldigt kul, för min farfar har ännu inte träffat sitt barnbarnsbarn =)Ser verkligen fram emot det...och sen på kvällen ska vi allesammans åka och titta när man lillasyster Sara har uppvisning med sin skriskoskola...tror hon kommer va hur söt som helst!! Men de hade varit absolut roligast om pappa oxå var med i en liten rosa dräkt haha!! (Pappa åker nämligen oxå skriskor, de är han som lärt sara och mig när ja var liten) Man kan ju inte tro att den gubben kan :p

Nej nu får ja nog sätta på kaffet så emelie får något vart i sig när hon kommer =)


Mitt liv, mitt allt!!

Lämna ett spår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0