Dagen innan =)

Jippi nu är det mindre än 24 timmar kvar till självaste julafton!!!
Kommer bli en helt underbar dag imorgon tror jag...kan ju inte bli dåligt när man ska få fira jul med familjen.sin alldeles egna familj <3
Tänka sig att för ett år sen så var det bara jag och jonas...men nu...ja nu är vi en liten perfekt familj med världens finaste dotter! Svårt att inse att 1+1=3 underbart är de ända ord ja kan hitta för att beskriva hela mitt liv för tillfället!!

Har nu förberett det mesta utav maten inför kvällen...ska ha uppesittarkväll här hemma med några vänner (och självfallet är lillan med, hon lämnar man inte bort i första taget :p)...ska laga mat tillsammans och spela bingolotto och så har vi alla köpt en harryboy oxå-får väl se om man vinner något...är väll bara det som skulle vara pricken över i:et nu :)

Får oxå tilläga att vi kolla på lillasyster Saras avsluting i söndags...va verkligen hur mysigt som helst att sitta på läktaren med en kopp varm glögg med hela min familj och min pappas familj...alla tillsammans och sitta och se på alla de små isprinsessorna som gjorde massa piruetter och hopp...är underskattat hur mysigt och fint det kan vara =)
Dessutom firade vi "minijul" så vi fick massa fina julklappar bland annat en stor servis med uppläggningsfat m.m och ett babygym och Milicias första silver sked som va hur fin som helst!
Sen så hälsade vi ju även på tant sandra i lördag...va riktigt kul =) För önska henne en trevlig resa nu i mellandagarna-är allt lite avundsjuk på att hon ska få lite värme :p
Och igår så va farfar och hans fru här...så kul! Bakde en mjukkaka med kokos till dom som va väldigt uppskattad och så bytte vi lite julklappar...och ja blev helt paff för ja har aldirg fått en sån stor summa i julklapp av någon förut, va svårt att ta emot...och sen så fick vi ven en liten söt klänning till lillan-men exakt samma köpte ja o jonas till henne i fredags då vi var i borås haha lustigt att jag och farfar fastnar för samma grejer men det tyder ju på att vi kanske känner varandra bättre än vad vi tror haha =)

Sen får ja medge att det är med en rätt så stor sog som julafton kommer imorgon för mig...ja har alltid och kommer nog alltid att vara rätt blödig när det gäller det som inte har det så bra, alla i andra världen och alla som svälter m.m...och trots att vi är så välbergade och demokratiska m.m här i Sverige så finns det så många barn som verkligen är ensamma under jul...det skär i hjärtat på mig...och så finns det ju barn som oxå fruktar julafton och andra storhelger för att föräldrarna kommer dricka. Är ju så många som blir misshandlade och utsatta på andra vis-av sina egna familjemedlemar, särskillt när alcoholen är inblandad...och detta är något som kan få mig att gråta för det händer i all tysthet-ingen vågar ingripa1 Ni tycker kanske ja är konstig men detta är saker ja tänker på ibland och särskilt under storhelger och speciellt nu när man själv blivit mamma. Så om ni nån gång känner att något är fel eller inte riktigt stämmer-så följ eran instinkt och ta reda på vad det kan vara...vem vet-det kanske hjälper mer än man tror-eller räddar ett liv?


Nu ska ja gosa lite med Milicia och bara lukta på henne lite...finns väl inget bättre än bebisdoft från sitt egna barn?! Gud i himmel alltså...kan inte förstå hur livet skulle vara utan henne <3

Nu nåste jag ge lillan mat och sne hoppa in i duschen så man hinner göra iordningsig inför kvällen.
Hoppas alla där ute får en God Jul och verkligen tar vara på varandra tills vi hörs igen!


♥Det är vi som gör vårt hus till ett hem♥

Lämna ett spår
Postat av: Förortstjejen

Du verkar ha ett drömliv. Uppdatera mera så jag får läsa om allt spännande!

2010-12-28 @ 14:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0